Avatar billede challenge Praktikant
22. juli 2010 - 21:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

SQL Server Express Windows Authentication

Hej Eksperter,

Jeg skal i forbindelse med et projekt have C++ til at interagere med en Microsoft SQL Server Express database. Der connectes til databasen vha. Windows Authentication.
DA jeg aldrig har arbejdet med SQL databaser i C++ - og da dette er et meget forvirrende emne, ønsker jeg at høre hvor vidt nogen har nogle idéer hvordan jeg udfører opgaven. Da jeg er ny på området kan jeg ikke sige noget om metodepræferencer, men jeg har høre at ODBC skulle være vejen.

Jeg ser frem til at høre fra jer :)

PS. Visual Studio 2010 på en 64-bit maskine. Databasen er installeret på udviklingsmaskinen.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. juli 2010 - 22:04 #1
ODBC er en mulighed.

http://www.eksperten.dk/guide/207 viser hvordan man kan bruge ODBC.

Du skal tilrette connection string fra Access til SQLServer med integrated security.
Avatar billede challenge Praktikant
22. juli 2010 - 23:23 #2
OK, mange tak.
Jeg kan dog ikke få det til at virke. jeg har fundet en connection string på nettet;
Data Source={SQL Server Native Client 10.0};Integrated Security=SSPI;Initial Catalog=DB;Data Source=Min-PC;Workstation=MIN-PC

Virker ikke.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juli 2010 - 00:42 #3
http://connectionstrings.com/sql-server-2008#p3

siger:

Driver={SQL Server Native Client 10.0};Server=myServerAddress;Database=myDataBase;Trusted_Connection=yes;
Avatar billede challenge Praktikant
23. juli 2010 - 11:12 #4
Stadig uden held. Er vi enige om, at der ingen yderligere installationer er krævet ud over selve SQL serveren? Jeg har blot linket til odbc32.lib og den returnerer ingen fejl...
Avatar billede challenge Praktikant
23. juli 2010 - 18:40 #5
Jeg har været inde i Excel og hentet data vha. "From Microsoft Query". Jeg har fået established en connection herigennem uden efter lidt tweaking med settings i SQL Serveren. Jeg kopirede herefter blot connection string fra denne connection og pastede til mit C++-projekt (med lidt ændringer), men lige lidt hjalp det.
Kan det have noget at gøre med mine project settings? Jeg linker til odbc32.lib og sqlncli10.lib.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juli 2010 - 23:28 #6
Excel kan også bruge OLE DB, så du skal være sikker på at det er en ODBC connection string.

Men vis connection string som den ser ud nu.

Og skriv hvilken fejl du får.
Avatar billede challenge Praktikant
24. juli 2010 - 12:17 #7
Det ser ud til at din connection string alligevel virkede. Jeg ændrede i min INSERT-command og det virkede.
Smid et svar :) Tak for hjælpen!
Avatar billede arne_v Ekspert
24. juli 2010 - 13:21 #8
svar