Avatar billede MadsSC Nybegynder
21. juli 2010 - 19:17 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

hente indhold fra webside til Vb.net

Hej Alle,

Jeg er ret ny i vb.net, og har derfor kastet mig over at lave et program, da "learn by doing" plejer at virke for mig.

Jeg er kommet godt fra start, men nu kommer mit spørgsmål.

Jeg er ved at lave en lille applikation der kan hente nogle data fra en side og tage dem ind i mit program og derefter kan jeg så manipulere med dem som jeg vil.

Siden jeg skal hente dem fra er .asp, ved ikke om det har nogen betydning.

Kan man evt lave det om til xml, så jeg "bare" kan finde de "noder" jeg skal bruge, og trække dem ind i mit program?

Det drejer sig om en masse omgangstider der skal trækkes ud fra sitet, og umiddelbart har jeg jo kun sidens kildekode at gøre det fra.

Kan dette lade sig gøre, eller er det et dødfødt program jeg er ved at sætte til verdenen?

Hilsen Mads,
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juli 2010 - 19:26 #1
Du kan nemt hente siden med WebClient eller (Http)WebRequest.

Til at parse med kan du enten noejes med noget Regex eller finde en HTML parser - jeg kan godt finde link til en.

En XML parser duer naeppe - sandsynligheden for at en ASP side genererer valid XHTML er ret lille.
Avatar billede keysersoze Guru
21. juli 2010 - 19:26 #2
Hvis vi taler valid XHTML burde du sagtens kunne "lave det om" til XML og så vi de muligheder XML giver let navigere rundt og finde de ting du skal benytte - men sandsynligheden for at koden er valid er ofte ret lille så der er et rigtig godt alternativ i HAP; http://www.web-dev.dk/post/HTML-parsing-og-Screenscraping-med-Html-Agility-Pack-(HAP).aspx
Avatar billede MadsSC Nybegynder
21. juli 2010 - 22:31 #3
Super, tusind tak for svar, nu kan jeg google lidt på de emner, og forhåbentlig blive klogere, helt perfekt!!

Hvordan giver jeg jer de point i fortjener?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. juli 2010 - 01:38 #4
Vi skal smide svar først.

Her et fra mig.

Husk og vent på svar fra soze.
Avatar billede keysersoze Guru
22. juli 2010 - 17:57 #5
svar :)