Avatar billede eumenides Nybegynder
19. juli 2010 - 07:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fjerne tekst fra hyperlink, så selve linket bliver tilbage

Jeg er ved at oprette et dokument hvor jeg får brug for at kunne manipulere med mange hyperlinks på samme tid.
Eks.
Teksten til hyperlinket hedder "Rally Point" det underliggende hyperlink er "http://help.travian.com/index.php?type=faq&mod=348"
Det jeg ønsker skal blive tilbage i cellen eller komme til at stå i en celle ved side af er "http://help.travian.com/index.php?type=faq&mod=348". Altså "Rally Point" bliver fjernet fra linket.
Jeg ved godt at jeg kan gøre det manuelt ved hvert enkelt link, men når der er mange link, så er det lidt trættende.
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2010 - 08:58 #1
Hvad står der helt præcist i cellen? Giv venligst flere eksempler
Avatar billede newbieatphp Nybegynder
20. juli 2010 - 15:38 #2
Hvis du laver en makro, så kan du bruge følgende til at fjerne den tekst der bliver vist i den celle du har markeret:

Selection.Hyperlinks(1).TextToDisplay = ""
Avatar billede eumenides Nybegynder
23. juli 2010 - 12:43 #3
Jeg har ikke nogen forstand på makroer. Har dog prøvet mig lidt frem og fik endelig opbygget en makro med newbieatphp's makrolinje, som virker. Gjorde det ved at indspille en makro og derefter gå ind i VBA og ændrede lidt i indholdet.

Nu har jeg så en makro, som hedder: RemoveTextInHyperlink
Teksten inde i makroen er:

Sub RemoveTextInHyperlink()
'
' RemoveTextInHyperlink Makro
'

Selection.Hyperlinks(1).TextToDisplay = ""
End Sub

Er der noget unødigt text i ovenstående makro?

Eumenides

P.S. Venligst smid et svar newbieatphp, så får du dine point
Avatar billede newbieatphp Nybegynder
23. juli 2010 - 14:23 #4
hvis det eneste makroen skal gøre, er at fjerne teksten, så kan du fjerne kommentaren også, så makroen hedder:

Sub RemoveTextInHyperlink()
Selection.Hyperlinks(1).TextToDisplay = ""
End Sub
Avatar billede eumenides Nybegynder
23. juli 2010 - 15:35 #5
Tak for hjælpen.
Pointene er givet :-)
Har jeg ret i dette?

Detter er der hvor makroen startes og samtidig gives navnet RemoveTextInHyperlink
Sub RemoveTextInHyperlink()

Her fortælles nøjagtigt hvad makroen skal gøre.
Selection.Hyperlinks(1).TextToDisplay = ""

Dette fortæller makroen at den sluttes
End Sub
Avatar billede newbieatphp Nybegynder
23. juli 2010 - 15:49 #6
jeps, helt præcis