Avatar billede Lasse Novice
16. juli 2010 - 19:34 Der er 1 løsning

Quaternion er 'langsom'

Jeg proever at rotere en vektor omkring en akse. Af en eller anden grund roterer quaternionen kun halvt saa hurtigt som forventet. Jeg bruger DirectX:

Vector3 view = new Vector3(0,0,-7);

Quaternion V = new Quaternion(view.X, view.Y, view.Z, 0);

Quaternion R = Quaternion.RotationYawPitchRoll(-Convert.ToSingle(Math.PI),0, 0); // -180 degrees

Quaternion Q = V * R;

System.Diagnostics.Debug.WriteLine(new Vector3(Q.X, Q.Y, Q.Z).ToString()); // prints out "7, 0, 0" instead of expected "0, 0, 7"

Der bliver kun roteret -90 grader, er der noget jeg har misforstaaet?
Avatar billede Lasse Novice
11. august 2010 - 16:41 #1
Jeg har brugt euler vinkler istedet. Lukker spg.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester