Avatar billede Sarsten Nybegynder
12. juli 2010 - 12:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Includering af webform i tabel

Hej eksperter, jeg har siddet og rodet med en switch case i asp.net og jeg synes ikke helt det kan lade sig gøre, i gamle dage brugte jeg en select case til at hente include filer ind i min table ved hjælp af følgende kode jeg gerne ser transformeret til aspx

asp kode:

<%
Select Case Request.Querystring("id")
    Case 1, ""
        %>
        <!--#include file="side1_inc.asp"-->
        <%
    Case 2
        %>
        <!--#include file="side2_inc.asp"-->
        <%
    Case 3
        ...
%>

Hvad jeg prøver på er at når jeg fx kalder en webform eller andet dynamisk indhold som jeg gerne vil have loadet i en tabel så skal jeg ikke loade hele siden men kun denne tabel, jeg er kommet til dette, som kun viser side2_inc.asp

<table width="694" height="700" border="1" bgcolor="#ffffff" align="left" cellspacing="5" cellpadding="10" bordercolor="#6C0000">
        <tr>
            <td>
                <%
                    loadLort();
                %>
                <%

                    switch (Request.QueryString["Id"]){

                case "1":
                %>

                <!--#include file="side1_inc.aspx"-->
                <%
                    break;
                case "2":
                %>
                <!--#include file="side1_inc.aspx"-->
                <%
                    break;
                case "3":
                %>
                <!--#include file="side1_inc.aspx"-->
                <%
                    break;
                  }
                %>
            </td>
        </tr>
    </table>
Avatar billede keysersoze Guru
12. juli 2010 - 12:58 #1
Ovenstående ligger meget langt fra den måde man vil gøre i ASP.NET - normalt vil man benyttes usercontrols til inkludering, uden præcist at vide hvad din setup er så vil man benytte en masterpage til design og så lade den enkelte page benytte masterpagen så man (næsten) helt undgår at inkludere noget og endelig vil man lægge koden i codebehind-filen og ikke i markup-filen.
Avatar billede Sarsten Nybegynder
12. juli 2010 - 13:19 #2
Mit problem er at jeg har lavet en css tabcontrol menu i css og jeg ønsker flere selvstændige aspx sider til at fremgå i min tablerow uden at denne menu skal reloades eller bliver fjernet, jeg ønsker kun at ændre på indholdet i en tablerow, men hvordan man lige gør det i aspx. er mig en gåde.
Avatar billede keysersoze Guru
12. juli 2010 - 13:39 #3
Selv med den løsning du har givet i ASP vil der ske et reload så på dette punkt er der ingen forskel i forhold til opgraderingen til ASP.NET - om du arbejder i ASP eller ASP.NET vil din udfordring kunne løses på de samme måder; (i)frames (hvilket dog er en dårlig løsning) eller Javascript, fx AJAX (hvilket også let kan være en dårlig løsning primært i forhold til søgemaskiner og brugervenlighed) eller simpel show/hide indhold.
Avatar billede Sarsten Nybegynder
12. juli 2010 - 13:58 #4
Ja den med AJAX har jeg hørt om før, hvad er den mest optimale løsning så? Har du et par keywords til hvordan det foregår i AJAX?
Avatar billede keysersoze Guru
12. juli 2010 - 14:27 #5
Jquery har noget og ellers så er der jo indbygget AJAX i .NET Frameworket så du fx kan bruge et updatepanel.

Bare vær opmærksom på, at søgemaskiner ikke kan læse javascript hvorfor din sides indhold ikke bliver indekseret og når URL'en ikke skifter kan besøgende som udgangspunkt ikke sende et direkte links til undersider.
Avatar billede Sarsten Nybegynder
02. september 2010 - 14:57 #6
Da min side kun består af 3 subpages benyttede jeg den nemme løsning med iFrames, tiden var ikke til mere, øv. Smid et svar for point :)
Avatar billede keysersoze Guru
02. september 2010 - 18:00 #7
svar :)