Avatar billede Eta Nybegynder
09. juli 2010 - 23:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

PHP / MySqL Insert into problem

Hej eksperten.dk / Brugere.

Jeg sidder her og er meget nybegynder til php og nu er jeg ved at lege med noget php / login script..

det eneste problem er at når jeg gerne vil oprette folk i min database. når jeg trykker på opret får jeg denne fejlmeddelse

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'by,region,postnr,land,telefon,email,rights') VALUES (ab9fcbdd3c8b622c034f0176233' at line 1

Dette er en bid af min kode

$dbhost = 'HOST';
$dbuser = 'USER';
$dbpass = 'PASS';

$conn = mysql_connect($dbhost, $dbuser, $dbpass) or die(mysql_error());

$dbname = 'DBNAME';
mysql_select_db($dbname)or die(mysql_error());

if($errorCount == 0)
{
  $password = MD5($password);

  $insert = mysql_query("INSERT INTO kunder (password,brugernavn,firma,kontaktperson,adresse1,adresse2,by,region,postnr,land,telefon,email,rights') VALUES ($password,$brugernavn,$firma,$kontaktperson,$adresse1,$adresse2,$by,$region,$postnr,$land,$telefon,$email,$rights)") or die(mysql_error());
  if(!$insert)
    echo "Der skete en fejl. Prøv igen. <a href=\"java script:history.back(-1)\">Tilbage</a><br>";
  else
    echo "Brugeren blev oprettet. <a href=\"index.php\">Forside</a><br>";

Hvad gør jeg forkert ? sig til hvis i har brug for mere kode.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. juli 2010 - 23:36 #1
By er et reserveret ord. Du kan enten vælge et andet feltnavn, eller i Mysql skrive det som:  `by`
(bemærk de sjove stroffer)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. juli 2010 - 23:38 #2
Jeg tror også du skal have '...' omkring dine værdier.
Generelt vil jeg hellere anbefale dig et bruge parameters med http://php.net/mysqli
Avatar billede Eta Nybegynder
09. juli 2010 - 23:53 #3
Jeg gjorde som du sagde ændret by til bynavn og tilføjet ' tegn til det og nu køre det brugeren er iværtifald blevet oprettet. jeg takker. poster lige det jeg ændre så det kan være det kan hjælpe andre.. skriv lige et svar så jeg kan give dig points :) og tak Erik Jacobsen. men kan forstå du ikke vil have points læst på din side skriv lige hvad du gerne vil  :)

$insert = mysql_query("INSERT INTO kunder (password,brugernavn,firma,kontaktperson,adresse1,adresse2,bynavn,region,postnr,land,telefon,email,rights) VALUES ('$password','$brugernavn','$firma','$kontaktperson','$adresse1','$adresse2','$bynavn','$region','$postnr','$land','$telefon','$email','$rights')") or die(mysql_error());
Avatar billede majbom Novice
10. juli 2010 - 06:59 #4
husk at smid et svar så du kan få lukket :)
Avatar billede Eta Nybegynder
10. juli 2010 - 08:25 #5
BOMBOM TAK FOR HJÆLPEN ALLE SAMMMEN :)