Avatar billede jfx Nybegynder
08. juli 2010 - 17:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PHP while funktion

min kode ser således ud:

<?php
$str = "
GERALD Colunga
<br>THOMAS Backus
<br>HAROLD Monte
<br>JOSE Sickler
<br>DENNIS Jernigan"; # Der er 600 navne i den oprindelige fil

$i = 0;
while ($i <= 20)
{
    if (($i % 2) == 1)
    {
    $array = split(' ', $str);
    $bar = "{$array[$i]}";
    $bar = ucfirst(strtolower($bar));

    echo "{$bar}";
    $i++;
    }
    else
    {
    $array = split(' ', $str);
    echo " " . $array[$i];
    }
?>

Jeg har prøvet i langt langt tid nu, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvordan man retter det :(

- Problemet er at kun det første fornavn bliver skrevet om til det jeg gerne vil have...altså $array[0], men det forstår jeg ikke når det er en while og jeg har splittet alle navnene op.
Avatar billede wanze Nybegynder
08. juli 2010 - 17:38 #1
Hvd er det du helt præcist vil opnå? Hvis du bare vil have omskrevet alle navnene, så de står med stort begyndelsesbogstav, så kan du nøjes med ucwords(strtolower($str)).
Avatar billede jfx Nybegynder
08. juli 2010 - 17:41 #2
$array = split(' ', $str);
$i = 0;
while ($i <= 200)
{
$i++;

if (($i % 2) == 1)
{
$new = ucfirst(strtolower($array[$i]));
echo $new;
}
else
{
echo " " . $array[$i];
echo "<br>";
}

:)
Avatar billede jfx Nybegynder
08. juli 2010 - 17:42 #3
Ville gerne have haft alle navnene til at stå normalt :)
Avatar billede wanze Nybegynder
08. juli 2010 - 17:48 #4
Gør min løsning ikke det?
Avatar billede jfx Nybegynder
08. juli 2010 - 19:14 #5
jeg prøvede ikke din løsning fordi jeg havde fundet løsningen selv, i det den var postet så jeg din besked ovenover min, men du er velkommen til at få 30 point
Avatar billede wanze Nybegynder
08. juli 2010 - 19:36 #6
Det var ikke pointene - jeg synes bare det var fjollet at bruge en lang og tung kode, når du kan nøjes med de to kommandoer jeg skrev. :)