Avatar billede scarface335 Nybegynder
05. juli 2010 - 11:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Webside VS Webpart.

Hej.

Keg har følgende problem.

Hvis jeg afvikler følgende kode på en webside ASP.Net(Koden bliver udført når man trykker på en knap)

System.Diagnostics.Process p = new System.Diagnostics.Process();

            p.StartInfo.FileName = @"C:\temp\totalmailconverter\MAILCONVERTER.exe";
            p.StartInfo.Arguments = @"C:\temp\test.msg c:\temp\contmp\-c html";
            p.Start();

så viker det som det skal.

Samme kode bliver sat ind i en webpart under buuton_click event.

Her sker der desværre igenting.

Nogen der har nogle forslag til hvad dette kan skyldes, jeg har forsøgt at lave en cmd fil der bare kopiere en fil, dette virker fin begge steder. Programmet der kaldes i ovennævnte kode, konvertere msg filer til html.
Avatar billede scarface335 Nybegynder
05. juli 2010 - 13:21 #1
Jeg kan måske også stille et andet spørgsmål,

p.StartInfo.FileName = "notepad.exe";
p.Start();

Hvis de to ovennævnte linjer kaldes for en ASP.Net Applikation, starter notepad :),

Hvis det sker fra en webpart sker der ingenting :(
Avatar billede scarface335 Nybegynder
05. juli 2010 - 13:40 #2
de webpart's jeg snakker om ligger på en sharepoint server 2010
Avatar billede perry77 Nybegynder
01. august 2010 - 09:28 #3
Umiddelbart vil jeg tro at du ikke har de rigtige CAS rettigheder. Hvilken trust kører din webpart under?

Prøv at sætte en try/catch rundt om din kode, attach din debugger og se hvad en evt exception siger.
Avatar billede scarface335 Nybegynder
02. august 2010 - 08:25 #4
koden ligger allerede i en try catch, hvor jeg udskriver exception til en label på siden så jeg kan se om der smides en fejl og det gør der ikke. Jeg har prøvet samme kode fra en asp.net website og her er der ingen problemer. Ved ikke om der kan være noget med sharepoint og afvikling af ting med egen GUI, fordi jeg kan sagtens kalde en batchfil det virker fint, men ligesåsnart det er noget der har egen bruger flade kommer den ikke frem.
Avatar billede perry77 Nybegynder
02. august 2010 - 08:40 #5
Skal notepad startes for sig selv (i eget vindue) eller skal det være integreret i din webpart?
Avatar billede scarface335 Nybegynder
02. august 2010 - 08:50 #6
Meningen er at det skal starte op i et vindue for sig selv.
Avatar billede perry77 Nybegynder
02. august 2010 - 09:53 #7
Er .exe blandt blocked file types på dine SharePoint server?

Se denne tråd:  http://www.sharepointdev.net/sharepoint--development-programming/is-it-possible-to-run-an-exe-through-webpart-64804.shtml
Avatar billede scarface335 Nybegynder
04. august 2010 - 08:15 #8
dette er også forsøgt og har heller ikke hjulpet.
Avatar billede perry77 Nybegynder
18. august 2010 - 13:13 #9
Og din webpart kører under full trust?
Avatar billede scarface335 Nybegynder
03. november 2010 - 09:20 #10
lukket.