Avatar billede znopie Nybegynder
03. juli 2010 - 23:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hent fra hjemmeside med curl_setopt

Hej Eksperter,

Jeg har en hjemmeside, hvor jeg gerne vil hente lidt data fra. Dertil skal den hente dataen fra en tabel, så jeg kan se besøgvisniger m.v. til internt brug.

Jeg kan bare ikke få min kode til at logge ind, så den kan gå videre til den side der indeholder tabellen. Kan i hjælpe mig?

function stats()
{
    $stat = curl_init();
        curl_setopt($stat, CURLOPT_HEADER, false);
        curl_setopt($stat, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
        curl_setopt($stat, CURLOPT_FOLLOWLOCATION, true);
        curl_setopt($stat, CURLOPT_USERAGENT, "Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.8.1.7) Gecko/20070914 Firefox/2.0.0.7");

        curl_setopt($stat, CURLOPT_POST, true);
        curl_setopt($stat, CURLOPT_URL, "http://www.iqmedier.dk/Account/Login");
        $data = array('Username' => '****', 'Password' => '****'); // POSTFIELDS SOM INDEHOLDER BRUGERNAVN OG LOGIN
        curl_setopt($stat, CURLOPT_POSTFIELDS, $data);
        $site = curl_exec($stat);

        curl_setopt($stat, CURLOPT_URL, "http://www.iqmedier.dk/Publisher/Stats/2010/7/0/0"); // DATOEN FOR DETTE MÅNED. BLIVER LAVET OM TIL EN DATE() SENERE
        $stats = curl_exec($stat);
    //    preg_match_all('/<td style="text-align: right">(.*?)</td>/', $stats, $matches); // HENTER FRA TABELLER
        return $site."<hr>"; //$matches
        // $site = login siden og $matches = tabelsiden
}

håber i kan hjælpe. :)

Forsat god aften
Avatar billede repox Seniormester
05. juli 2010 - 09:52 #1
Du bliver nød til at fortælle cURL hvordan den skal bibeholde sessions.

Det gør du ved at fortælle hvilken fil der indeholder dine cookies:
curl_setopt($DATA_POST, CURLOPT_COOKIEFILE, 'cookiefile.txt');

Og hvilken beholder dine cookies skal lagres i:
curl_setopt($DATA_POST, CURLOPT_COOKIEJAR, 'cookiefile.txt');

Og det skal du gøre i begge kald.

cookiefile.txt skal naturligvis eksistere og være skrivbar.
Avatar billede znopie Nybegynder
05. juli 2010 - 16:23 #2
Tak, du må meget gerne ligge et svar :)
Avatar billede repox Seniormester
06. juli 2010 - 10:51 #3
Det fik du her