Avatar billede kief Nybegynder
29. juni 2010 - 12:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lave array fra txt-fil. [AS2]

Hej alle

Jeg har en flashberegner som jeg gerne vil have til at hente data fra en txt-fil.

Mere specifikt:

i txt filen står der eksempelvis: 230,333,456,555

I min flash har jeg i dag hardcoded arrayen sådan her:

var myArray = new Array();

myArray[value]="value2";

Jeg ville meget gerne kunne definere mine values ud fra txt-filen, så den ville se sådan her ud når den er hentet ind:

var myArray = new Array();

myArray[230]="333";
myArray[456]="555";

osv....

Altså at den tager første værdi og propper i første value og anden værdi i anden value - og så fremdeles...

Nogen har har idéer til hvordan man kan klare den?

Alt hjælp modtages med kyshånd...
Avatar billede mike1963 Nybegynder
29. juni 2010 - 14:00 #1
for(ix=0;ix<noOfElements-2;ix=ix+2){
    myArray[ix] = myArray[ix+1];
}
Avatar billede kief Nybegynder
29. juni 2010 - 14:58 #2
Tak for dit svar, kan godt se hvordan det fungerer men hvordan skal teksten rundt om være?

Der skal vel være en funktion som loader filen (eks. array.txt) ind, derefter skal der opbygges et array, som så har din funktion i sig?

På forhånd tak!
Avatar billede mike1963 Nybegynder
30. juni 2010 - 11:12 #3
Nemlig - men jeg kan ikke se hvor du har kilden ?

Hvis det er en anden tabel - og det er det nok - så skal det så sådan ud:

for(ix=0;ix<mother.length-2;ix=ix+2){
    temp=mother[ix];
    myArray[temp] = mother[ix+1];
}
Avatar billede kief Nybegynder
01. juli 2010 - 11:50 #4
Lige nu henter jeg dataene fra et array jeg selv har lavet. Altså jeg har selv indsat værdierne på pladserne og så proppet det i frame 1.

Det er bare lidt omstændigt hvis der er ændringer i det.

Jeg vil gerne kunne kalde en txt fil ind som så gør det du beskriver, hvorefter jeg så kan kalde "myArray" ind i et dynamisk tekstfelt. Altså hvis jeg i en boks skriver 200, så skal den spytte værdi 200 ud i det dynamiske tekstfelt.