Avatar billede loonie Nybegynder
28. juni 2010 - 21:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

namespace eller class eller type

Hej!

Jeg har stirret mig helt kold på den her fejl, er der nogen som har godt forslag?

Compiler Error Message: CS0138: A using namespace directive can only be applied to namespaces; 'ZZZIT.ZZZITLib' is a type not a namespace.

Yderligere fejlkode:
Line 6:  <%@ Import Namespace="ZZZIT" %>
Line 7:  <%@ Import Namespace="ZZZIT.EISClass" %>
Line 8:  <%@ Import Namespace="ZZZIT.ZZZITLib" %>
Line 9:  <%@ Register Src="~/controls/PageHeader.ascx" TagName="PageHeader" TagPrefix="uc1" %>
Line 10: <asp:Content ID="Content1" ContentPlaceHolderID="cphSubMaster" runat="Server">

Sidekoden:
<%@ Page Language="C#" AutoEventWireup="false" CodeFile="CustomerSearch.aspx.cs" Inherits="CustomerSearch"
    CodeFileBaseClass="ZZZIT.Page" MasterPageFile="~/masters/default/main.master"
    RuntimeMasterPageFile="ThreeColumn.master"  %>

<%@ Import Namespace="System.Configuration.ConfigurationManager" %>
<%@ Import Namespace="ZZZIT" %>
<%@ Import Namespace="ZZZIT.EISClass" %>
<%@ Import Namespace="ZZZIT.ZZZITLib" %>
<%@ Register Src="~/controls/PageHeader.ascx" TagName="PageHeader" TagPrefix="uc1" %>
<asp:Content ID="Content1" ContentPlaceHolderID="cphSubMaster" runat="Server">
    <div class="AccountPage">
        <uc1:PageHeader ID="PageHeader1" runat="server" Text="LABEL"
            EnableTheming="true" />

        <form id="form1" runat="server">
        <asp:TextBox ID="TextBox1" runat="server" ></asp:TextBox>

        <asp:LinkButton ID="LinkButton1" runat="server" PostBackUrl="customers.aspx">LinkButton</asp:LinkButton>

        </form>
    </div>
</asp:Content>

Kodefilen:
using System;
using System.Collections;
using System.Configuration;
using System.Data;
using System.Linq;
using System.Web;
using System.Web.Security;
using System.Web.UI;
using System.Web.UI.HtmlControls;
using System.Web.UI.WebControls;
using System.Web.UI.WebControls.WebParts;
using System.Xml.Linq;

public partial class CustomerSearch : System.Web.UI.Page
{
    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {

    }
Avatar billede loonie Nybegynder
28. juni 2010 - 21:04 #1
En anden ting er at jeg har andre sider som kører fint, trods de har samme import struktur som ovenstående?
Avatar billede arne_v Ekspert
28. juni 2010 - 21:08 #2
Fejl teksten er vel ret klar:

'ZZZIT.ZZZITLib' is a type not a namespace

Der er ikke et namespace med det navn med derimod et namespace ZZZIT med en type ZZZITLib og derfor skal du kun importere ZZZIT.
Avatar billede loonie Nybegynder
28. juni 2010 - 21:47 #3
Hej Arne - tak for hurtigt svar.

Jeg har fortsat problem med det:

Jeg har forsøgt at fjerne som du foreslår, men så skriver den bare:
CS0138: A using namespace directive can only be applied to namespaces; 'System.Configuration.ConfigurationManager' is a type not a namespace
ZZZIT bliver umiddelbart også importeret her:

Line 6:  <%@ Import Namespace="ZZZIT" %>
Line 7:  <%@ Import Namespace="ZZZIT.EISClass" %>
Line 8:  <%@ Import Namespace="ZZZIT.ZZZITLib" %>

Det undrer mig også hvordan den hænger sammen med at denne her side fungerer som den skal:

<%@ Page Language="VB" AutoEventWireup="false" CodeFile="account.aspx.vb" Inherits="account"
    CodeFileBaseClass="ZZZ.Page" MasterPageFile="~/masters/default/main.master"
    RuntimeMasterPageFile="ThreeColumn.master" CrumbName="<%$ Resources: Language, LABEL_MENU_ACCOUNT %>" %>

<%@ Import Namespace="System.Configuration.ConfigurationManager" %>
<%@ Import Namespace="ZZZ" %>
<%@ Import Namespace="ZZZ.EISClass" %>
<%@ Import Namespace="ZZZ.ZZZLib" %>
<%@ Register Src="~/controls/PageHeader.ascx" TagName="PageHeader" TagPrefix="uc1" %>
<asp:Content ID="Content1" ContentPlaceHolderID="cphSubMaster" runat="Server">
    <div class="AccountPage">
        <uc1:PageHeader ID="PageHeader1" runat="server" Text="<%$ Resources: Language, LABEL_MENU_ACCOUNT %>"
            EnableTheming="true" />
        <ul>
osv. osv.

Forslag???

Mvh.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. juni 2010 - 21:53 #4
A using namespace directive can only be applied to namespaces; 'System.Configuration.ConfigurationManager' is a type not a namespace

er da også helt korrekt - det er en klasse of ikke et namespace!
Avatar billede arne_v Ekspert
28. juni 2010 - 21:54 #5
Der skal kun importeres System.Configuration
Avatar billede loonie Nybegynder
28. juni 2010 - 22:08 #6
Hmm, jeg prøvede at skifte alt som havde noget med C# at gøre til VB, og så virkede det hele??? Der må så være forskel i hvordan IIS´en fortolker det når der er lagt op til C# kontra VB?

Men tak for meget hurtigt svar Arne, jeg er igen imponeret!

Smid gerne et svar :)

Mvh.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. juni 2010 - 22:16 #7
VB.NET tillader i modsætning til C# import af specifikke klasser, så hvis ASP.NET bare sender import videre til compileren, så giver det god mening.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. juni 2010 - 22:16 #8
og svar