Avatar billede lejla Nybegynder
22. juli 2001 - 19:46 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Cookies... hjælp?

Jeg prøver at lave et system hvor man kan vælge nogle indstilinger (som feks hvor mange nyheder man vil se per side) vha cookies... hvis der så ikke findes en cookie skal den i stedet bruge det der er sat som default, som ligger i db...

Spørgsmålet er så: er der muligt at checke om der er en cookie, og hvis der er en så sætte dens værdi til \"settingsload(\"nvis\")\", og hvis der ikke er en så bruger den noget andet (jeg har allerede en formular der henter det fra dben)

alså noget lign det her: (jeg ved godt at det aldrig vil kunne due, men for at give jer en idé om hvad jeg mener)

if cookie = \"true\" then
Request.Cookies(\"nvis\") = settingsload(\"nvis\")

else

loade fra dben (har formular osv..)

kan det lade sig gøre på nogen som helst måde ?

Avatar billede tdaugaard Nybegynder
22. juli 2001 - 19:50 #1
Du kan teste på om der er noget i cookien således:

if Request.Cookies(\"nvis\") > \"\" then
  \' \"nvis\" indeholder noget
  Response.Cookies(\"nvis\") = settingsload(\"nvis\")

else
  \' ingen cookie
end if
Avatar billede lejla Nybegynder
22. juli 2001 - 19:54 #2
tester lige :)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
22. juli 2001 - 19:56 #3
MEN det virker kun hvis \"nvis\" ALTID indeholder et eller andet .. være det et 0, en tekststreng eller hvad som helst.
Avatar billede lejla Nybegynder
22. juli 2001 - 19:57 #4
hvor lang tid går det før en cookie udløber hvis man ikke sætter \"expire\" tid på den?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
22. juli 2001 - 20:00 #5
lejla:> Jeg mener den udløber når browseren bliver lukket .. jeg har selv prøvt at glemme at sætte \"Expires\" på .. og den var \"væk\" efter en genstart af min browser..
Avatar billede lejla Nybegynder
22. juli 2001 - 20:04 #6
nvis er et tal... fra 1 og opefter
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
22. juli 2001 - 20:07 #7
lejla:> så virker det helt fint :-)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
22. juli 2001 - 20:36 #8
Har du prøvet det ?
Avatar billede lejla Nybegynder
22. juli 2001 - 20:40 #9
er igang... rendte lige ind i nogle probs...

kommer nok til at tage en times tid :/
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
22. juli 2001 - 20:42 #10
lejla:> *S* okay ... hvis ikke det helt funker som du ville så skriver du bare igen :-)
Avatar billede lejla Nybegynder
22. juli 2001 - 20:47 #11
skal jeg nok =)
Avatar billede lejla Nybegynder
23. juli 2001 - 21:12 #12
det duer :) mange tak !
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
23. juli 2001 - 21:13 #13
Det var så lidt :-)