Avatar billede jimpp Nybegynder
25. juni 2010 - 10:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kald til MainForm fra UserControl

Hej, har et relativt simpelt problem som jeg simpelthen ikke kan gennemskue...

Jeg har en UserControl på min MainForm, på denne har jeg en TextBox, der har en OnTextChanged event, denne event vil jeg gerne have til at kalde en funktion på MainForm der hedder FillView() (Opdatere et TreeView ud fra indholdet i TextBox på min UserControl)

Er det nogen her der kan komme med et simpelt eksemple på hvordan det gøres?
Avatar billede lasserasch Juniormester
25. juni 2010 - 10:48 #1
Hej jimpp.

Jeg har lavet en løsning på dit problem. Kig på den, det er nemmere end at skulle forklare det.

http://www.r-coding.dk/usercontroltest02.zip

Mvh.
Lasse
Avatar billede lasserasch Juniormester
25. juni 2010 - 10:49 #2
Ups... Forkert link.

Eksemplet kan downloades herfra. :-)

http://www.r-coding.dk/downloads/eksperten/usercontroltest02.zip
Avatar billede montago Praktikant
25. juni 2010 - 12:02 #3
på din usercontrol laver du et event:

public event EventHandler MinTekstAendret;

og i TextChanged eventet bruger du dit event:

...
if(MinTekstAendret != null)
  MinTekstAendret(this, null);
...

dér hvor du opretter din usercontrol på mainsiden skal du subscribe til eventet:

var mycontrol = new MyUserControl();
mycontrol.MinTekstAendret += (o,b) =>
{
    //herinde kan du kalde FillView();
};
Avatar billede jimpp Nybegynder
25. juni 2010 - 13:53 #4
Point bør gå til Lasse Rasch :) den sad lige i skabet dejlig nemt og overskueligt.
Avatar billede lasserasch Juniormester
25. juni 2010 - 18:30 #5
Jamen hermed svar så :-)
Avatar billede lasserasch Juniormester
02. juli 2010 - 23:27 #6
jimmp?? Skulle vi få lukket den her :-)

Mvh.
Lasse