Avatar billede klumb Nybegynder
24. juni 2010 - 17:14 Der er 3 kommentarer

Brug af stor skærm

Hej alle,

Jeg har fået mig en 24" skærm på arbejdet som virker gigantisk ift. alt hvad jeg tidligere har arbejdet med, og nu prøver jeg at finde ud af hvordan jeg bedst bruger den, da alle vinduer bliver kæmpestore når jeg maksimerer dem (jeg sidder med en Windows XP maskine).

Jeg har selv en Mac derhjemme, og der bliver vinduer kun lavet så store, når man maksimerer dem, at de fylder så meget at de dækker indholdet i vinduet.

Mit spørgsmål er derfor:
- Findes der et program der kan ændre størrelser på vinduer i Windows, så de bliver store nok til at have indholdet, men ikke så store at de fylder hele skærmen (på samme måde som de fungerer på en Mac), eller
- Er der andre gode forslag til hvordan man bedst bruger så stor skærm med flere forskellige programmer/vinduer åbent samtidig, for jeg har lidt svært ved at finde ud af hvordan jeg bedst bruger den.

Håber meget at der er nogen der kan hjælpe.

/Rasmus
24. juni 2010 - 18:01 #1
... du kan/skal TRÆKKE vinduet til ønsket størrelse. Ved næste opstart af pågældende program bliver vinduet med det samme netop DEN størrelse... og med samme placering på skærmen...

---

PS:
* [WindowsTasten] [D] minimer alle vinduer så der kun er "Skrivebordet"
* [WindowsTasten] [D] gendan alle vinduer

Hvis man 'lige' skal skjule hvad man har åbent af diverse på en sådan (stor)skærm...
Jeg har selv 3 x 24" på samme PC...
Avatar billede klumb Nybegynder
24. juni 2010 - 18:14 #2
Ja, men det er bare ikke videre dynamisk. Jeg tror umiddelbart ikke at jeg har disciplin til konstant at køre med de samme vinduer åbent på samme måde, da jeg hele tiden ville åbne nye vinduer.
Jeg leder efter noget der kan hjælpe mig til at indstille størrelsen på mine vinduer "on the fly", og min computer er desuden en laptop som bliver docket ind og ud hele tiden, så der ville placeringen af mine vinduer også bliver flyttet rundt.
Avatar billede klumb Nybegynder
30. juni 2010 - 14:19 #3
Hvis der er andre der leder efter noget tilsvarende kan jeg afsløre, at nogen tilsyneladende har porteret "Snap"-funktionaliteten fra Windows 7 til XP:

http://lifehacker.com/5085657/aerosnap-brings-the-windows-7-snap-feature-to-xp-vista

Det er ikke helt hvad jeg ledte efter, men det er bestemt bedre end ingenting.

/Rasmus