Avatar billede Greenland Nybegynder
21. juni 2010 - 11:58 Der er 5 kommentarer

Response.write(table)

Hej,

Jeg forstår ikke helt hvorfor min table ikke bliver rendret i min browser, men istedet skriver den blot:
System.Web.UI.WebControls.Table

Mangler jeg en cast af en eller anden slags ?

Min kode er som følger:
Response.Clear();
Response.ClearContent();
Response.ClearHeaders();

Table t = new Table();
t.ID = "mytable";
TableRow r = new TableRow();
TableCell c = new TableCell();
c.Text = "cell text";
r.Cells.Add(c);
t.Rows.Add(r);
Response.ContentType = "text/html";
Response.Write(t);
Response.Flush();
Response.End();

::greenland::
Avatar billede keysersoze Guru
21. juni 2010 - 12:27 #1
man benytter ikke response.write i ASP.NET - du skal i stedet tilføje din table til en anden kontrol - fx;

dinkontrol.controls.add(t);
Avatar billede janus_007 Nybegynder
21. juni 2010 - 12:35 #2
Udover det som keysersoze nævner, så er det også ret sjældent at man bygger sine tabeller selv som du gør der.

Medmindre du har et helt specielt krav, så kig lidt på databinding istedet.
Avatar billede Greenland Nybegynder
21. juni 2010 - 17:23 #3
Ja det er jeg klar over.
Jeg har allerede en gridview som bliver "bindet" til min datasource, men jeg har også behov for at returnere resultatet som en almindelige tabel (uden page og masterpage molesjavsen) idet resultatet skal vises direkte på min desktop vha en windows sidebare gadget.
Avatar billede keysersoze Guru
21. juni 2010 - 17:57 #4
Du arbejder stadig i et objektorienteret miljø og det betyder lidt firkantet set i dette tilfælde at du skal tilføje objekter til andre objekter. Sæt fx en placeholder på din side og add din tabel-kontrol dertil.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. juni 2010 - 04:05 #5
En repeater giver en pæn kontrol over output.