Avatar billede akilleuz Nybegynder
19. juni 2010 - 14:18 Der er 8 kommentarer

Manifest C# file copy

Hej,

Jeg har skrevet et program der virker ved at: Drag and drop en fil ind i et vindue, så kopiere den filen til en ny predefineret lokation.

Programmet virkede fint, og gør vel sådanset stadig. Der er bare det problem at den nye predefinerede lokation er c:\windows\web\*.*

Og for at skrive i denne mappe skal programmet køres om administrator. For at gøre dette har jeg lagt følgende manifest ind i filen:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8" standalone="yes"?>
<assembly xmlns="urn:schemas-microsoft-com:asm.v1" manifestVersion="1.0">
<assemblyIdentity version="1.0.0.0" processorArchitecture="X86" name="WallpaperV3.exe" type="win32" />
<description>WindowsExecutable</description>
<dependency>
<dependentAssembly>
<assemblyIdentity type="win32" name="Microsoft.Windows.Common-Controls" version="6.0.0.0" processorArchitecture="X86" publicKeyToken="6595b64144ccf1df" language="*" />
</dependentAssembly>
</dependency>
<v3:trustInfo xmlns:v3="urn:schemas-microsoft-com:asm.v3">
<v3:security>
<v3:requestedPrivileges>
<v3:requestedExecutionLevel level="requireAdministrator" />
</v3:requestedPrivileges>
</v3:security>
</v3:trustInfo>
</assembly>

Programmet åbner fint, men spørger ikke efter admin password eller user. Og hvis jeg prøver på at drag and droppe en fil i programmet kommer der bare en cirkel med en streg (Not allowed).

Hvis jeg kører programmet uden manifest filen kan jeg godt drag and droppe, men så kommer der en fejl med at jeg ikke har skriverettigheder til distenationen

Håber nogen kan hjælpe!!!
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
21. juni 2010 - 17:29 #1
Prøv at se:

http://www.professionalvisualstudio.com/blog/2007/10/05/enabling-your-application-for-uac-on-vista/

Det giver en guide til både Visual Studio 2005 og 2008.
Avatar billede akilleuz Nybegynder
29. juni 2010 - 16:17 #2
Jeg prøver lige i 2008 kan ikke få det til at virke i 2005.

Svare engang i morgen ;)
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
04. juli 2010 - 17:52 #3
Hvad blev resultatet?
Avatar billede akilleuz Nybegynder
17. februar 2011 - 19:55 #4
Det virker desværre ikke :(

Jeg har nu prøvet med VS 2010. Men når jeg bruger AdminRights så kan jeg slet ikke compile for en onceclick fejl. Hvorimod hvis jeg bruger invokeAs så kan den godt compile.

Programmer er et drag end drop program hvor man dropper en fil og så skal den kopiers til et sted hvor der kræves adminrights. Derfor bliver jeg nød til at starte det som admin vedhjælp af UAC?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
17. februar 2011 - 20:06 #5
Tja. Har du prøvet i VS2008 at klikke på det "View UAC Settings" ikon der er under programmet??

PS. hvis du giver op, så kan du jo altid højreklik -> egenskaber -> kræv administrator
Avatar billede akilleuz Nybegynder
18. februar 2011 - 08:18 #6
Hvis jeg åbner VS2008 så er der ikke en knap der hedder "View UAC Settings" Kunne det tænkes jeg oprettet min windows form forkert eller noget?

Højreklik har jeg også prøvet det virker heller ikke.
Avatar billede akilleuz Nybegynder
18. februar 2011 - 08:43 #7
Jeg tror det er fordi jeg prøvet på at skrive til denne mappe:

"C:\Windows\Web\Wallpaper"
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
18. februar 2011 - 09:00 #8
Hvis at højreklikke kør som administrator ikke virker så er det nok fordi du prøver at skrive til den windows mappe.