Avatar billede junold Nybegynder
17. juni 2010 - 09:39 Der er 1 løsning

Problem med .net menu i Chrome

Jeg har et problem med en .NET menu. I IE og Firefox virker den fint, men i Chrome mangler der flere ting. Der mangler bagrundsfarven, den er ikke 100% width og hover virker ikke. Det er som om noget af CSS'en ikke bliver loaded.

Er der nogen som kender til det problem?

CSS:
.menu_passive { background-image:url("/graphics/seperator.jpg"); background-color: #123C76; color:#ffffff; font-family:Arial; border-top:1px solid #608ab0; border-bottom:1px solid #608ab0; font-size:13px; width:100% }

.menu_item { color:#ffffff; background-color:#123C76; height:20px; line-height:20px; font-size:13px; text-align:center; display:inline-block;  }

.menu_select { color:#ffffff; background-color:#608ab0; height:20px; line-height:20px; font-size:13px; text-align:center; display:inline-block; }

.menu_hover { color:#ffffff; background-color:#608ab0; height:20px; line-height:20px; font-size:13px; }

Kode:
<asp:Menu ID="Menu1" runat="server" DataSourceID="SiteMapDataSource1"
                    Orientation="Horizontal" StaticDisplayLevels="2" font-size="13px"
                    StaticPopOutImageTextFormatString="" StaticSubMenuIndent="1px"
                    CssClass="menu_passive" ForeColor="White"
                    DynamicEnableDefaultPopOutImage="False" EnableTheming="False"
                    MaximumDynamicDisplayLevels="0"
                    StaticEnableDefaultPopOutImage="False" EnableViewState="False">
                    <StaticMenuStyle Width="100%" />
                    <StaticSelectedStyle
                        CssClass="menu_select" font-size="13px" ForeColor="White" />
                    <StaticMenuItemStyle font-size="13px" Font-Overline="False"
                        Font-Strikeout="False" CssClass="menu_item" />
                    <StaticHoverStyle Font-Bold="False"
                        CssClass="menu_hover" font-size="13px" ForeColor="White"
                        Font-Underline="False" />
                </asp:Menu>
Avatar billede junold Nybegynder
17. juni 2010 - 12:05 #1
Jeg har lavet en anden løsning. Den asp:menu er noget værre bras at arbejde med.
Løsningen blev følgende:

Kode:
<%-- Menu start --%>
                <asp:Repeater runat="server" DataSourceID="SiteMapDataSource1">
                    <headertemplate><table class="menu_container"><tr></headertemplate>
                    <ItemTemplate>

                        <td<%# SiteMap.CurrentNode == (Container.DataItem as SiteMapNode) ? " class=\"s\"" : "" %>><a href="<%# Eval("url") %>"><%# Eval("title") %></a></td>
                    </ItemTemplate>
                    <FooterTemplate></tr></table></FooterTemplate>
                </asp:Repeater>

                <asp:SiteMapDataSource ID="SiteMapDataSource1" runat="server" ShowStartingNode="false" />
            <%-- Menu slut --%>

CSS:
.menu_container { background-color:#123C76; border-top:1px solid #608ab0; border-bottom:1px solid #608ab0; width:100%;border-collapse:collapse;}
.menu_container td {text-align:center;height:20px;padding:0;margin:0;}
.menu_container td a { color:white; text-decoration:none;font-size:13px;display:block;}
.menu_container td.s {background-color:#608ab0}
.menu_container td a:hover { text-decoration:underline;}