Avatar billede risager Nybegynder
12. juni 2010 - 13:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

General Protection Fault - GDI.EXE at 0003:01C2

Efter formatering, killdisk og hele molevitten vil jeg nu geninstallere Windows. Kort efter opstart af installationen for jeg ovenstående fejl.

Helt nøjagtigt står der:

Application Error
W98SETUP caused a General Protection Fault in module GDI.EXE at 0003.01C2.

Derefter kan jeg trykke på luk, og installationen afsluttet.

Gode bud på en løsning? Maskinen er en IBM T42, som har været helt i hegnet...
12. juni 2010 - 14:11 #1
Principielt - Hvilken Windows ?
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?

Principielt[2]: Point ude: 800 ?
Avatar billede haverslev Novice
12. juni 2010 - 14:24 #2
Udfra fejlen, så er det åbenbart W98 du er igang med.

Hvordan installere du ?

http://support.microsoft.com/kb/221829
Avatar billede risager Nybegynder
12. juni 2010 - 14:25 #3
Win98 ja
Avatar billede risager Nybegynder
12. juni 2010 - 15:11 #4
haverslev, den har jeg lige prøvet men når jeg kører extract.edb.cab format.com får jeg en "skrivebeskyttelsesfejl ved skrivning til drev A.

Det er når jeg forsøger at formatere drev c.
Avatar billede haverslev Novice
12. juni 2010 - 15:53 #5
skrivebeskyttelsesfejl ved skrivning til drev A. ??

Har du ikke en W98 istall. disk allerede eller er du ved at lave den, siden den melder "skrivning til a" ?

http://www.windowsreinstall.com/win98/install98cd/indexfullpage.htm
Avatar billede risager Nybegynder
12. juni 2010 - 16:26 #6
Jeg har været hele denne igennem nu: http://support.microsoft.com/kb/221829

Og jeg får samme fejl igen (General Protection). Kyler snart lortet ud!
Avatar billede haverslev Novice
12. juni 2010 - 18:02 #7
Prøv at gå i bios og lav en reset til "default settings" eller kan hedde "optimized settings" - som regel er det ved at trykke på F9 og derefter ved at gemme med F10.
Men det vil stå i Bios billedet hvad du skal gøre.
Avatar billede risager Nybegynder
16. juni 2010 - 07:38 #8
Nu har jeg prøvet at 'resette' - men får desværre samme resultat.

Nogle bud?
Avatar billede haverslev Novice
16. juni 2010 - 08:50 #9
Prøv at lave en ny W98 startdiskette - f.eks en W98 SE
http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm
Avatar billede risager Nybegynder
17. januar 2011 - 12:52 #10
Spørgsmål ikke aktuelt længere. Har anskaffet ny pc.
Avatar billede haverslev Novice
18. januar 2011 - 11:12 #11
Det tog da kun et ½ år at give den tilbagemelding :-)