Avatar billede denniswiencken Nybegynder
10. juni 2010 - 21:05 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Pledgeboard

Hej :), Har planer om at lave en side med "opgaver" man kan melde sig ind på, og en admin kan godkende de opgaver og man får en form for reward i sin profil, men mangler lidt hjælp omkring strukturen hvordan det kan bygges op

Altså er der en liste med opgaver fx
- 100m svømning
- 3km løb

osv osv. Brugeren melder sig til fx 100m løb og kan sende en kommentar eller et billede når opgaven er udført og en admin kan godkende og så kommer der fx et 100m mærke i form af et billede i brugeren profil

Er åben for ideer og ændringer hvis der findes noget lettere end min version :), håber i kan hjælpe, som sagt er det ikke så meget at det skal laves men hvordan strukturen skal være og med databaser og forslag til brug af koder :)

Mvh Dennis
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2010 - 23:04 #1
3 tabeller må ku' gøre det:

Opgaver : OiD(unik), Hvad(tekst), Kontrollant(Navn + Email), Præmie(tekst + ikon)

Brugere : BiD(unik), Navn osv

Pledges : BiD, OiD, Status(påtaget / udført / godkendt / afvist)
Avatar billede denniswiencken Nybegynder
11. juni 2010 - 00:31 #2
Er lidt i tvivl med "pledges" Hvordan ville du smække dem sammen?
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2010 - 17:52 #3
Når en bruger "lover" at gøre noget, oprettes en record i Pledge
- med brugeens BiD, opgavens OiD og Status=påtaget.
Avatar billede denniswiencken Nybegynder
11. juni 2010 - 18:11 #4
okay så bid og oid skal være et nyt felt og når opgaven påtages skal den kopiere brugerens id og opgavens id ind samt en status?
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2010 - 19:52 #5
Yup. Jeg tror det er den enkleste struktur.

Når du viser en brugers "profil" kan du let slå op og hente alle hendes fuldførte pledges.

Og tilsvarende når en opgave vises, er det let at slå op og se hvormange (og evt. hvem) som har klaret den.
Avatar billede denniswiencken Nybegynder
11. juni 2010 - 20:02 #6
Ja, tror jeg har fat i den nu, men har du nogen ide til hvordan jeg kodemæssigt får den til at hente id fra opgave og brugeren og smider i tabellen?
Avatar billede denniswiencken Nybegynder
21. juni 2010 - 02:41 #7
Det går fremad men har ramt er problem, jeg ville gerne have en liste over aller opgaverne, beskrivelse og så brugeren status på dem (gennemført eller ikke) men det går ikke så godt min kode er pt
___________________________________________________________
<?php
include "db_connect.php";
include "header.php";
include "navigation.php";
$query = "SELECT * FROM pledge_tasks, pledge_stats WHERE pledge_stats.brugerid='1'";
$result = mysql_query($query) or die(mysql_error());

echo "<table border='1' width='550px'>
<tr>
<th>Navn:</th>
<th>Beskrivelse:</th>
<th>Status:</th>
</tr>";

while($row = mysql_fetch_array($result))
  {
  echo "<tr>";
  echo "<td> <a href=#> ". $row['Navn'] ." </a> </td>";
  echo "<td> <a href=#> ". $row['Beskrivelse'] ." </a> </td>";

  if
      ($row ['status']== "2")
      {echo "<td>X</td>";}
      else

  echo "<td>-</td>";

  }

echo "</tr>";

echo "</table>";

____________________________________________________________

Har oprettet to opgaver og min bruger med id 1 har gennemført opgaven med id 1 men den viser begge opgaver er udført,
det skal lige siges at status=2 betyder opgaven er fuldført
Avatar billede denniswiencken Nybegynder
22. juni 2010 - 20:09 #8
Lukker