Avatar billede MLundager Nybegynder
07. juni 2010 - 16:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

c++ pointers

Hej jeg er 13 år og jeg er ved at lære c++ det går rigtig godt og jeg har lært en masse og kan en masse. der er bare lige en ting der forvirre mig lidt pointer jeg har forståer noget om & pointer og * pointer men vil gerne lige høre hvad i har at sige så jeg måske bedere kan forstå det.

det jeg tror & pointer og * pointer gør er at hvis man laver en int der hedder f.eks value og så også laver en * pointer der hedder f.eks point1 og man så skriver point1 = &value; *point1 = 80; her er mit eksemple.

int value;
int * point1;
*point1 = &value;
*point1 = 80;

så det jeg tror & betyder er at man tager point1 og sætter den i value's data plads

og det jeg tror * pointer betyder er at man så sætter værdien af den varible ind i den varible man pointer på i det her eksemple value så den for værdien 80.

er jeg rigtig på den?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juni 2010 - 16:39 #1
int value;        // alloker typisk 4 byte paa stakken til en integer
int * point1;      // alloker typisk 4 byte paa stakken til en pointer
*point1 = &value;  // gem adressen paa value et tilfaeldig sted i memory udfra hvad den uinitialiserede point1 indeholder
*point1 = 80;      // gem 80 samme sted
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juni 2010 - 16:40 #2
Du mener nok:

int value;          // alloker typisk 4 byte paa stakken til en integer
int * point1;      // alloker typisk 4 byte paa stakken til en pointer
point1 = &value;    // lad point1 indeholde adressen paa value
*point1 = 80;      // gem 80 i vakue
Avatar billede MLundager Nybegynder
07. juni 2010 - 16:41 #3
Okay så det var rigtigt det jeg skrev?
Avatar billede MLundager Nybegynder
07. juni 2010 - 16:42 #4
Fordi det var det jeg mente det du skrev :)
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juni 2010 - 19:14 #5
&a returnerer en pointer til a

int *p erklaerer en pointer til int

*p tager det som p peger paa
Avatar billede MLundager Nybegynder
07. juni 2010 - 19:16 #6
Okay tak :)
Avatar billede arne_v Ekspert
08. juni 2010 - 03:40 #7
så smider jeg et svar