Avatar billede jnejne Nybegynder
04. juni 2010 - 20:11 Der er 8 kommentarer

Net-kort æder CPU kraft??

Hej

Jeg sidder med en dell precision m65, der ikke kan streame 720p film på youtube når den er koblet på localt netværk med kabel. Når jeg er på trådløst netværk er der intet problem :S. Nogle der har en løsning?
Avatar billede claes57 Ekspert
04. juni 2010 - 20:41 #1
du har måske sat hastigheden til 10mbit halv duplex. Det er ikke godt - sæt den til auto.
Avatar billede jnejne Nybegynder
04. juni 2010 - 21:18 #2
Ved ikke hvordan man ændrer den, men tror ikke det er det, for det virker heller ikke hvis jeg lader videoen loade færdig
Avatar billede claes57 Ekspert
05. juni 2010 - 14:31 #3
så må netkortet næsten være defekt - og bruger tid og kræfter på at holde en linje.
prøv lige med kabel:
Ctrl+Shift+Esc (åbner joblisten) og se grafer for ydeevne og netværk - så kan du evt under processer se, hvad der er galt.
Avatar billede jnejne Nybegynder
05. juni 2010 - 15:02 #4
cpu trækker 100%, men den eneste proces der trækker over 2% er min browser (chrome/ie/ff)
Avatar billede claes57 Ekspert
05. juni 2010 - 16:52 #5
Står cpu-brug til 100% i grafen over ydeevne?
I så fald skift netkort, hvis det er muligt - muligvis sidder det bare lidt løst.
Avatar billede aners Nybegynder
06. juni 2010 - 12:42 #6
"så må netkortet næsten være defekt - og bruger tid og kræfter på at holde en linje.
prøv lige med kabel:"

Haha, priceless. Har du nogen som helst idé om hvad du taler om, claes57?
Avatar billede jnejne Nybegynder
09. juni 2010 - 11:50 #7
Har lige opdaget at det må være routeren, da det virker fint på andre netværk... sorry. Men er det nået man kan gøre noget ved?
Avatar billede claes57 Ekspert
09. juni 2010 - 12:06 #8
du kan købe en ny router. Det må være lige så godt som mit forslag om skifte netkort - det var bare en fejl i den anden ende af kablet.
Pudsigt nok fik det altså din cpu til overarbejde - vil gerne høre en kommentar fra aners - det kan jo åbenbart ikke være en kommunikationsfejl?