Avatar billede Aggerholm2620 Nybegynder
26. maj 2010 - 10:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

form til command line args

Hejsa..

Nogen som har en ide til hvordan man laver en php side som indeholder en række Form felter, og når man så trykker på submit knappen, så laves der et kald til en ny php side med command line args ?

slut resultatet skulle gerne kalde en side som

'test.php?var1=0&var2=0&var3=0&var4=0&var5=0&var6=0'

Mvh Michael
Avatar billede repox Seniormester
26. maj 2010 - 10:23 #1
Brug form metoden GET?
Avatar billede Aggerholm2620 Nybegynder
26. maj 2010 - 10:35 #2
Har prøvet med :

<FORM METHOD=GET ACTION="../test.php?var1=0&var2=0&var3=0&var4=0&var5=0&var6=0'">
var1: <INPUT NAME="var1"><BR>
var2: <INPUT NAME="var2"><BR>
var3: <INPUT NAME="var3"><BR>
var4: <INPUT NAME="var4"><BR>
var5: <INPUT NAME="var5"><BR>
var6: <INPUT NAME="var6"><BR>
<INPUT TYPE=SUBMIT>
</FORM>

Men der sker intet.  ;o(
Avatar billede Aggerholm2620 Nybegynder
26. maj 2010 - 10:38 #3
duh...

<FORM METHOD=GET ACTION="../test.php?var1=v1&var2=v2&var3=v3&var4=v4&var5=v5&var6=v6'">
var1: <INPUT NAME="v1"><BR>
var2: <INPUT NAME="v2"><BR>
var3: <INPUT NAME="v3"><BR>
var4: <INPUT NAME="v4"><BR>
var5: <INPUT NAME="v5"><BR>
var6: <INPUT NAME="v6"><BR>
<INPUT TYPE=SUBMIT>
</FORM>

Ikke at det hjalp specielt meget på resultatet.  ;o)
Avatar billede repox Seniormester
26. maj 2010 - 11:04 #4
Jeg skal lige være helt sikker på vi snakker om det samme; når du siger command line arguments, mener du så vitterligt at du gerne vil have webserveren til at sende dit PHP script command line arguments? I så fald, kan jeg fortælle dig at det ikke er muligt.

Hvis du mener du bare gerne vil have dit PHP script skal modtage GET variabler på traditionel vis, så skal du navngive dine formfelter til de GET variabel navne som du vil anvende og derefter hente dem frem på den side du sender til med den superglobal array variabel kaldet $_GET. ($_GET["var1"] f.eks.)
Avatar billede Aggerholm2620 Nybegynder
26. maj 2010 - 11:20 #5
lol : der tabte du mig sq  ;o)

min side som jeg leger med er : http://www.humer.evewebz.com/prizes/default.php

Ideén er at jeg i kolonnen med amount vil have en indtastnings felt, og når der til sidst trykkes på en knap, så ganges alle Amount med deres respective Values, og en samlet sum postes..

Om dette kan gøres i et og samme script, eller om man skal parse variablerne er jeg ikke dygtig nok til og 'fatte'  ;o)
Avatar billede repox Seniormester
26. maj 2010 - 11:49 #6
Det ville nok være mest effektivt at gøre med POST istedet for GET.

Eksempel:

<form method="post" action="sum.php">
<p>
Veldspar <input type="text" name="ore[Veldspar]" />
</p>
<p>
Concentrated Veldspar <input type="text" name="ore[ConcentratedVeldspar]" />
</p>
osv...
</form>

Og i din sum.php har du noget ala:
<?php

  $ore["Veldspar"] = 7.51;
  $ore["ConcentratedVeldspar"] = 7.88;
  //osv...

  $total = 0;
  foreach($_POST["ore"] as $key => $value)
  {
    $value = (int)$value; //lidt validering af input
    if($value == 0)
      continue; // Spring over dem som ikke har en værdi over 0

    if( isset($ore[$key]) ) // mere validering af input
      $total += $value * $ore[$key];
  }

  echo "Sum: ".$total;
?>

Det er meget rough, men idéen er der.
Avatar billede tjens Nybegynder
26. maj 2010 - 20:15 #7
Jeg tror at mange ikke forstår dit spørgsmål, fordi det du spørger efter, er hvad en GET form gør af sig selv.

Test dette:
<FORM METHOD="GET" ACTION="../test.php">
var1: <INPUT NAME="v1"><BR>
var2: <INPUT NAME="v2"><BR>
var3: <INPUT NAME="v3"><BR>
var4: <INPUT NAME="v4"><BR>
var5: <INPUT NAME="v5"><BR>
var6: <INPUT NAME="v6"><BR>
<INPUT TYPE="SUBMIT">
</FORM>

Spørgsmålstegnet og variablerne kommer i URLen helt af sig selv, når det er GET.
Avatar billede Aggerholm2620 Nybegynder
19. september 2010 - 11:20 #8
lukket uden afslutning.  ;o(
Avatar billede Aggerholm2620 Nybegynder
19. september 2010 - 11:20 #9
lukket.
Avatar billede repox Seniormester
19. september 2010 - 11:26 #10
Du gjorde heller ikke ret meget for selv at komme videre...