Avatar billede ggxdg Nybegynder
19. maj 2010 - 11:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sekventiel sidenummerering over flere ark

Jeg har søgt en hel del rundt omkring for at finde us af hvordan man evt. kunne gøre dette.
Svaret viste sig at være meget basalt; vælg arkene man vil have nummereret, gå ind i sideopsætning, skriv "Side &[Side] af &[Sider]" og kig på "Vis udskrift".
Men det resulterer i at den totale mængde sider passer, men det aktuelle sidetale hopper tilbage til 1 ved hvert ark-skift.
F.eks.:

Side 1 af 6 (Side 1 i Ark 1)
Side 1 af 6 (Side 1 i Ark 2)
Side 2 af 6 (Side 2 i Ark 2)
Side 3 af 6 (Side 3 i Ark 2)
Side 1 af 6 (Side 1 i Ark 3)
Side 2 af 6 (Side 2 i Ark 3)

Ydermere; hvis jeg i sideopsætningen for søger at ændre tallet på startsiden får jeg flg. resultat:

Side 2 af 3
Side 3 af 3
Side 4 af 3

Er jeg den eneste der har disse problemer?
Nogen idéer til eventuelle løsninger?
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2010 - 12:03 #1
Marker dine udskriftsområder (med sideskift indsat relevante steder) i de tre ark. Vælg Ark1, hold Ctrl taste medens du trykker på Ark2 og Ark3. Tryk på Vis udskrift.

Det sidste kan du opnå på den måde at du laver en "forside", eventuelt blank i et separat ark, hvor du ikke har sat "Side &[Side] af &[Sider]" i sidehoved eller sidefod, men lader arket indgå som det første af de ark der skal udskrives fra. Herefter vil dit "Side 1 i Ark 1" få sidenummer 2.
Avatar billede ggxdg Nybegynder
25. maj 2010 - 10:50 #2
Jeg har nu prøvet manuelt at indsætte sideskift, og angivet udskriftsområder, men jeg syntes ikke rigtigt jeg kan så det til at fungere :s
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2010 - 11:29 #3
Har du:
- sat udskrivningsområdet i Ark1, Ark2 og Ark3
- indsat sideskift de relevante steder i de nævnte ark
- indsat f. eks. "Side &[Side] af &[Sider]" som sidefod (eller sidehoved) i Ark1, Ark2 og Ark3
- valgt Ark1, holdt Ctrl nede medens du trykkede på Ark2 og Ark3
- trykket på Vis udskrift?

Hvad er det, mere præcist, du ikke kan få til at fungere?

Hans
Avatar billede ggxdg Nybegynder
25. maj 2010 - 12:29 #4
Jeps, jeg gjorde alt hvad du skrev, men den blev ved med at starte forfra på sidenummerering på det aktuelle ark, mens det totale antal sider stadig var korrekt.

Jeg prøvede dog at rykke det hele over i et nyt regneark hvor det fungerer helt fint, jeg ved ikke om problemet i det gamle ark så var at det originale "ark 1" ikke skulle udskrives fra, eller hvad problemet helt præcist er, men det fungerer i det nye ark, så tak for hjælpen :)
Avatar billede ggxdg Nybegynder
25. maj 2010 - 12:34 #5
Lige lidt bonusinfo:
Man kan lave et offset på sin sidenummerering ved at lægge tal til eller trække noget fra:
"&[Side]+2 "
"&[Sider]-4 "
der skal dog lige være mellemrum efer, ellers fungerer det ikke...
Avatar billede ggxdg Nybegynder
25. maj 2010 - 13:46 #6
Accepteret
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2010 - 14:14 #7
Værsgod.
Hans
Avatar billede MezMarianne Nybegynder
21. juni 2010 - 12:25 #8
Tak for dette spørgsmål og løsning. Lige det, jeg ledte efter.