Avatar billede KlausEC Nybegynder
11. maj 2010 - 16:22 Der er 3 kommentarer

Eksport fra php til excel, til en skabelon

Hej,

Jeg har en mængde data, jeg gerne vil eksportere fra PHP (v. 5.2.6) til excel - til en skabelon.

Indtil videre har jeg:

<?php
header("Content-type: application/vnd.ms-excel");
header("Content-Disposition: attachment; filename=export.xls");
header("Cache-Control: must-revalidate,post-check=0,pre-check=0");
header("Pragma: public");
header("Expires: 0");

//gør alt muligt, hent noget data.
echo "$headline<table>$data</table>";

Alt det virker såmænd fint nok, hvis man vil eksportere til en ny excel mappe kaldet export.xls.

Jeg vil gerne eksportere til en skabelon, fremfor til en ny, tom mappe.

eks.
Jeg har 3 ark i min skabelon. ark 2 og 3 er ark, der laver beregninger ud fra ark 1, som er rådata.
Så vil jeg gerne eksportere fra php til en mappe af denne skabelon-type, så beregningerne fra ark 2 og 3 passer ud fra ark 1 :)

Nogle gode forslag?
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. maj 2010 - 21:54 #1
Jeg tror desværre ikke du kan lave så avanceret excel direkte fra php.
Men jeg kan tage fejl.
Avatar billede KlausEC Nybegynder
17. maj 2010 - 10:41 #2
Så håber jeg (no offense), at du tager fejl :P
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. maj 2010 - 20:41 #3
Jeg tror måske du skulle tage et kig på: http://phpexcel.codeplex.com/