Avatar billede nucklear Nybegynder
20. juli 2001 - 22:01 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Cursor

Dette er sådan set bare for at få min nysgerrighed stillet :)

Jeg har altid undret mig over, når man har en HP.. Og man laver et link så bliver din mousecursor automatisk til en lille hånd..

Jeg mener så tilgengæld jeg har set et sted hvor de havde lavet så den forblev en pil selvom det var et link..
Hvordan det?

Jeg vil gætte på det er noget <style> som definere hvilken cursor siden skal have ?

Anyone have a idea?
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
20. juli 2001 - 22:03 #1
Jep, du kan lave det med <style>, hvis du vil ;)

Vil du gerne det??? *S*

::sunlock.dk::
Avatar billede roenving Novice
20. juli 2001 - 22:04 #2
You got the right idea

-- menjeg har ikke lige referencen præsent -- prøv www.w3c.org de ved det sq

;~}
Avatar billede htx98i17 Professor
20. juli 2001 - 22:04 #3
style type=\"text/css\">
.stylenavn {  cursor: crosshair}
</style>
Avatar billede nucklear Nybegynder
20. juli 2001 - 22:05 #4
htx > Hvad hvis man bare skal vil have en pil hele tiden?
Avatar billede htx98i17 Professor
20. juli 2001 - 22:06 #5
hov, der manglede lige et < i starten...
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
20. juli 2001 - 22:06 #6
<style type=\"text/css\">
.stylenavn {  cursor: crosshair}
</style>

htx98i17 <<<

Mangler en < til at starte med ;)

::sunlock.dk::
Avatar billede htx98i17 Professor
20. juli 2001 - 22:07 #7
<style type=\"text/css\">
.stylenavn {  cursor: crosshair}
</style>

og så tror jeg det virker hvis du gør følgende:
<body class=\"stylenavn\" >
Avatar billede nucklear Nybegynder
20. juli 2001 - 22:08 #8
htx > Ok hvad så hvis man vil have lortet ind i en .css ?
Avatar billede nucklear Nybegynder
20. juli 2001 - 22:08 #9
Sådan ?
body    {        background-color: #C0C0C0;        font-family: arial ;        }h1        {        color: black;        font-family: arial;        font-weight: bold;        font-size: 20pt        }h2        {        color: black;        font-family: arial;        font-size: 18pt        }h3        {        color: black;        font-family: arial;        font-size: 16pt        }h4        {        color: black;        font-family: arial;        font-size: 14pt        }h5        {        color: black;        font-family: arial;        font-size: 12pt        }h6        {        color: black;        font-family: arial;        font-size: 10pt        }a:link        {        text-decoration: None;        color: black;        }A:visited        {        text-decoration: None;        color: black;        }A:active        {        text-decoration: None;        color: black;        }A:hover        {        text-decoration: Underline;        color: black;        }
.but {
    background-color: #7B86AD;
    border:solid 1px;
    border-color:#000000;
    color:#000000;
    font-family: Helvetica;
    font-size: 10 px;
}

.stylenavn {  cursor: crosshair}
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
20. juli 2001 - 22:08 #10
Der skal ikke være noget <body...

Det virker, bare du sætter \'stylen\' ind
Avatar billede roenving Novice
20. juli 2001 - 22:08 #11
Va... ?-]

er der noget der hedder cursor:Standard eller noget ...
Avatar billede htx98i17 Professor
20. juli 2001 - 22:09 #12
.stylenavn {
  cursor: crosshair
}

ovenstående sætter du ind i din .css fil... ?
Avatar billede nucklear Nybegynder
20. juli 2001 - 22:11 #13
ok maybe det er mig som er lidt dum men nu ser min .css sådan her ud : body    {        background-color: #C0C0C0;        font-family: arial ;        }h1        {        color: black;        font-family: arial;        font-weight: bold;        font-size: 20pt        }h2        {        color: black;        font-family: arial;        font-size: 18pt        }h3        {        color: black;        font-family: arial;        font-size: 16pt        }h4        {        color: black;        font-family: arial;        font-size: 14pt        }h5        {        color: black;        font-family: arial;        font-size: 12pt        }h6        {        color: black;        font-family: arial;        font-size: 10pt        }a:link        {        text-decoration: None;        color: black;        }A:visited        {        text-decoration: None;        color: black;        }A:active        {        text-decoration: None;        color: black;        }A:hover        {        text-decoration: Underline;        color: black;        }
.but {
    background-color: #7B86AD;
    border:solid 1px;
    border-color:#000000;
    color:#000000;
    font-family: Helvetica;
    font-size: 10 px;
}

.stylenavn {
  cursor: crosshair
}

Og det virker ikke?

Jeg sutter seriøst røv til styles..
Avatar billede htx98i17 Professor
20. juli 2001 - 22:13 #14
du skal sætte cursor: crosshair; ind i din body-style
body    {
cursor: crosshair;
background-color: #C0C0C0;
font-family: arial ;
}

PS. den css-kode du har der er MEGET rodet...
Avatar billede nucklear Nybegynder
20. juli 2001 - 22:14 #15
htx > *G* I know... Som jeg skrev jeg sutter røv til styles..

Men det er også kun til mit testsite.. hvor jeg prøver nye ting *S*
Avatar billede nucklear Nybegynder
20. juli 2001 - 22:15 #16
Ok se nu lavede den det om til crosshair.. Men den laver det stadig om til den der grimme lille hånd når det er et link?
Avatar billede nucklear Nybegynder
20. juli 2001 - 22:15 #17
Det var jo det jeg gerne ville have den til at stoppe med!
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. juli 2001 - 22:15 #18
en nemmere måde er at lave linket som en image knap:

<form onsubmit=\"return false\">
<input type=\'image\' src=\"et_bilde.jpg\" width=58 height=29 border=0
  onclick=\"self.location.href=\"destination.html\">
</form>

så forbliver cursor som en pil, også i netscape og gamme IE der ikke understøtter det der styling af cursoren.

mvh www.fotx.net/JakobA
Avatar billede htx98i17 Professor
20. juli 2001 - 22:16 #19
så sætter du bare cursor: crosshair; ind i din link-style også!
Avatar billede nucklear Nybegynder
20. juli 2001 - 22:16 #20
Jakoba > Hvordan mener du med gamme IE?
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. juli 2001 - 22:17 #21
Ups, mine \"-tegn er seriøst gale i linien:
  onclick=\"self.location.href=\"destination.html\">
der bør stå:
  onclick=\"self.location.href=\'destination.html\';\">
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. juli 2001 - 22:18 #22
Ups. Ups. gamme -> gamle versioner af IE
Avatar billede nucklear Nybegynder
20. juli 2001 - 22:18 #23
Hvilke browser understøtter og understøtter ikke dette <style> ?
Avatar billede htx98i17 Professor
20. juli 2001 - 22:18 #24
a:link        {        text-decoration: None;        cursor: crosshair;
color: black;        }
Avatar billede htx98i17 Professor
20. juli 2001 - 22:19 #25
crosshair er blot noget popsmart noget og burde ikke benyttes :-)
Avatar billede nucklear Nybegynder
20. juli 2001 - 22:19 #26
htx > Ohh! Smart.. Er der et sted hvor man kan se alle cursor navne?
Avatar billede htx98i17 Professor
20. juli 2001 - 22:22 #27
dunno
men jeg kan nævne:

hand
crosshair
wait
text
default
help
e-resize
ne-risize
n-resize
s-resize
se-resize
Avatar billede nucklear Nybegynder
20. juli 2001 - 22:23 #28
htx > Hvad hedder den som er der normalt..?

Ikke handen men den der pil?
Avatar billede htx98i17 Professor
20. juli 2001 - 22:24 #29
den hedder vel default eller noget...
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. juli 2001 - 22:25 #30
IE understøtter cursorstyling fra
version 5.5 (helt sikker) og
version 5.0 (tror jeg nok)
der er vist ingen af de andre browsere der understøtter det.
Avatar billede nucklear Nybegynder
20. juli 2001 - 22:25 #31
ok takker...

Så fik jeg nysgerrigheden stillet...

Hvis den med pilen ikke hedder default.. så må i gerne skrive det hvis der er nogen der ved det..