Avatar billede a55830 Praktikant
06. maj 2010 - 14:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Valg af router

Her der ude i skyen

jeg har et problem med at vælge router

skal kunne alt dette
1. Trådløs 5ghz og 2.4ghz B/G/N
2. Wan/Lan 1Gbit
3. Indbygget min 4 port switch

Den skal kunne håndtere at lan side køre på MAX uden at den slukker for det trådløse

Der køre web/mail server bagved

man skal kunne komme på det trådløse med både b/g og n samtidig uden at det ødelægger signalets kvalitet.

Er der en der ude der kan hjælpe mig , max pris er 1.000,-
Avatar billede darkangel-dk Nybegynder
06. maj 2010 - 15:14 #1
hvorfor 1gbit ?, det er jo abnormt højt ?
Avatar billede darkangel-dk Nybegynder
06. maj 2010 - 15:18 #2
altså det eneste der kan opfylde dine krav er:
Cisco
Og tro mig, dem har du ikke råd til, de ligger i området af 100.000 - 300.000 dkr

Hvad skal du bruge den til så vil jeg med glæde hjælpe med at finde en der opfylder kravene.
Avatar billede -mundi- Nybegynder
06. maj 2010 - 15:25 #3
Tror ikke du kan finde en router med 1gbit wan til 1000 kroner.
Du er oppe i enterprise klasse med sådanne specs.

Men en http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=705766 med http://www.x-wrt.org/ på er et temmeligt potent system
Avatar billede darkangel-dk Nybegynder
06. maj 2010 - 15:27 #4
Her er den router du bad om.
Men

skal kunne alt dette
1. Trådløs 5ghz og 2.4ghz B/G/N
2. Wan/Lan 1Gbit - ændret til 300 mbit (Det er også mere end rigeligt)
3. Indbygget min 4 port switch

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=670074

Håber det er okay til dig :)
Avatar billede skau Nybegynder
06. maj 2010 - 15:51 #5
Darkangel - den router har base 100TX på lan - hvilket vil sige 100mbit og ikke 1 gbit
Avatar billede skau Nybegynder
06. maj 2010 - 15:54 #6
Mundis er nok tættere på og den kan 1g både på wan og lan samt 802.11b/g/n
Avatar billede darkangel-dk Nybegynder
06. maj 2010 - 16:37 #7
det er iorden :)

Du sagde bare max 1.000 dkr så det satte jeg filteret på da jeg søgte, og til under 1.000 dkr var den jeg fandt den bedste til prisen.

Men du må meget godt skrive lidt i denne tråd om hvordan routeren virker.
For det er godtnok en billig router taget i betragtning af alle de features :)
Avatar billede a55830 Praktikant
06. maj 2010 - 20:59 #8
dette ser squ fint ud -mundi-
tjekker lige spec ud lidt mere
Avatar billede -mundi- Nybegynder
07. maj 2010 - 07:54 #9
Havde faktisk ikke selv lagt mærke til den havde 1gbit wan :-)