Avatar billede sumras Nybegynder
01. maj 2010 - 11:38 Der er 9 kommentarer

Login system

Hejsa alle der ude jeg er en lille dreng på 11år der er ved at lave en avis! Og jeg vil gerne have et login system nogen der kan hjælpe? :D
Avatar billede claes57 Ekspert
01. maj 2010 - 11:49 #1
et komplet system
http://www.phpbuilder.com/columns/tim20000505.php3?page=3
du skal ned til linjerne med
To use the system, just download the zip file  above and place user.php,database.php, and pre.php into a directory called /include/ at the root of your web server. Set .php to be parsed by PHP3. Set your database's username, password and hostname in the database.php file. Create a table called user using the SQL at the top of user.php.
for at hente koden, og vejledningen.
Det hele er på engelsk, så du skal måske have lidt hjælp til oversættelsen.
Og så er det PHP-kode med MySQL database, dvs det kan ikke bruges til ASP/Access, hvis dit system bruger det.
Avatar billede sumras Nybegynder
01. maj 2010 - 19:10 #2
Mange tak
Avatar billede claes57 Ekspert
01. maj 2010 - 20:07 #3
bare find ud af, om dit site kører php eller asp - jeg kan nok finde et andet til asp.
Avatar billede sumras Nybegynder
01. maj 2010 - 20:51 #4
www.nbavisen.webs.com
Du kan se jeg ved det ikke
Avatar billede sumras Nybegynder
01. maj 2010 - 22:37 #5
Har fundet ud af det mange tak men har stadig et lille problem okay
På startsiden kan man logge ind og så når man trykker på ¨Opret bruger¨ så kommer men hen til en side hvor man kan oprette en bruger det virker helt fint men så når man trykker opret bruger sker der ikke noget prøv selv:D

www.nbavisen.webs.com/opretbruger.htm
Avatar billede sumras Nybegynder
01. maj 2010 - 22:37 #6
Hvis du finder løsningen får du pointene
Avatar billede claes57 Ekspert
02. maj 2010 - 12:32 #7
du skal finde filen sendmail.ini på dit system, og rette den til, så smtp-adresse, port og afsender står korrekt.
Avatar billede sumras Nybegynder
02. maj 2010 - 14:38 #8
<?php

include($DOCUMENT_ROOT.'/include/database.php');
include($DOCUMENT_ROOT.'/include/pre.php');
include($DOCUMENT_ROOT.'/include/user.php');

if (user_isloggedin()) {
    user_logout();
    $user_name='';
}

if ($submit) {
    user_register($user_name,$password1,$password2,$email,$real_name);
}

site_header('Register With PHPBuilder');

if ($feedback) {
    echo '<FONT COLOR="RED"><H2>
    <FORM ACTION="'. $PHP_SELF .'" METHOD="POST">
    <B>Rigtige Navn:</B><BR>
    <INPUT TYPE="TEXT" NAME="real_name" VALUE="" SIZE="20" MAXLENGTH="35">
    <P>
    <B>Alder:</B><BR>
    <INPUT TYPE="TEXT" NAME="age" VALUE="" SIZE="10" MAXLENGTH="15">
    <P>
    <B>Bruger Navn:</B><BR>
    <INPUT TYPE="TEXT" NAME="user_name" VALUE="" SIZE="10" MAXLENGTH="15">
    <P>
    <B>Kodeord:</B><BR>
    <INPUT TYPE="password" NAME="password1" VALUE="" SIZE="10" MAXLENGTH="15">
    <P>
    <INPUT TYPE="SUBMIT" NAME="submit" VALUE="Opret bruger">
    </FORM>

Kan du ikke rette den
Avatar billede claes57 Ekspert
02. maj 2010 - 15:40 #9
det er filen sendmail.ini (den ligger et andet sted), der skal rettes i. På mit downloadede system ligger den i C:\xampplite\sendmail  (på min localhost test). Kontakt din udbyder for at få hjælp.
Filen er noget i denne stil:

# Example for a user configuration file

# Set default values for all following accounts.
defaults
logfile "C:\xampplite\sendmail\sendmail.log"

# Mercury
account Mercury
host localhost
from postmaster@localhost
auth off

# A freemail service example
account Hotmail
tls on
tls_certcheck off
host smtp.live.com
from [exampleuser]@hotmail.com
auth on
user [exampleuser]@hotmail.com
password [examplepassword]

# Set a default account
account default : Mercury