Avatar billede Programming-Geek Nybegynder
30. april 2010 - 17:40 Der er 3 kommentarer

Andet layout= + Konvertering

Hej.
Dette er mit første indlæg så bær over med mig hvis mit problem ikke er helt ordentligt beskrevet.

Jeg er gået i gang med at programmere C#, det er meget sjovt og jeg har da også fået nogle fine programmer ud af det indtil nu.
Det kedelige er så bare at jeg kun kan køre mit program ved at Debugge det inde i C# programmet.
Så mit første spørgsmål lyder derfor på hvordan jeg kan konvertere filen (.ps) til en .exe fil.

Jeg ved ikke om det kun er fordi jeg altså køre programmet inde i C# programmet, men kan det passe at programmet som man har lavet, bare står som noget kode med en sort baggrund?
Ellers, hvordan gør man så, så der kommer noget farve på og layoutet bliver lidt pænere?
Avatar billede muddi Praktikant
30. april 2010 - 19:40 #1
Hej P-G,

Det program du har lavet er en konsol-applikation. Det vil sige at det har en tekstbaseret grænseflade der kører i windows kommandoprompten.
Du kan såmend godt ændre layout på konsol-vinduet, men det lyder ikke som om det egentlig er det du er interesseret i. Hvis det du mener i virkeligheden er hvordan du laver et program med en visuel brugergrænseflade, så er løsningen at oprette et nyt projekt i Visual Studio. Når du opretter det nye projekt skal du vælge Windows Forms Application.

Her har du en visuel designer hvor du kan lave dine forms. Der er masser af guides på nettet til hvordan du programmerer med forms. Hvis du har mod på det, så er der også mulighed for at lave GUI's i WPF med XAML. Det giver et skalerbart interface. Jeg synes du skal starte med forms og kigge på WPF senere ;)

Hvilken version af Visual Studio bruger du?
Avatar billede muddi Praktikant
30. april 2010 - 19:57 #2
Glemte at besvare dit første spm.

Din exe fil ligger i mappen Debug.
...\Projects\GlobalizationProject\GlobalizationProject\bin\Debug

Husk at køre Build i VS inden.

Hvis du har tænkt dig at distribuere dine programmer bør du kigge på ClickOnce deployment
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/t71a733d(VS.80).aspx
Avatar billede Programming-Geek Nybegynder
30. april 2010 - 20:05 #3
Tak for svarene, jeg bruger Visual Studio 2010 Express.

Jeg kan desværre ikke finde min .exe fil men som du nok har ret i så starter jeg også med forms først.
Et sidste spørgsmål er om jeg kan sætte den samme kode ind i WPF som jeg bruger i Forms, eller om jeg næsten skal lære et helt nyt programmerings sprog hvis/når jeg skifter? ;-)

Jeg er som sagt helt ny så jeg venter med at give dig pointsne til at du har svaret, da jeg ikke er sikker på om jeg ellers ville lukke tråden.