Avatar billede mjlb Nybegynder
29. april 2010 - 19:01 Der er 5 kommentarer

Belastning af webserver ved mange cron jobs

Nogen der har erfaringer med at køre mange cron jobs til det samme site?

Sidder og hygger mig lidt med et site hvor der er mange små "minisites" i samme løsning. Hver af disse minisites har mulighed for individuel sms udsendelse. Men for at det kan køre automatisk har jeg brug for at køre cron jobs. Men jeg har læst mig til at et cron job belaster serveren lidt - hvad vil f.eks. 500 så ikke gøre? :-)

Kan eksterne cron jobs være løsningen?

Det skal lige siges at jeg er forholdsvis grøn ang. cron jobs. Så hvis noget af det jeg har skrevet er sludder er i velkomne til at rette mig ;-)
Avatar billede arne_v Ekspert
29. april 2010 - 19:14 #1
Hvis de cron jobs ikek laver ret meget, saa boer det ikke vaere et problem. Overhead ved at starte tasks maa vaere minimalt.
Avatar billede mjlb Nybegynder
29. april 2010 - 19:55 #2
arne_v

Dejligt - det var lige sådan et svar jeg håbede på :-)
Smid et svar og du får point.

Tror du der er forskel på om jeg kører cron jobs fra ekstern cron job service eller intern?
Avatar billede arne_v Ekspert
30. april 2010 - 03:27 #3
Mener du om du kører cron lokalt eller bruger f.eks. cronjob.de til at kalde PHP scripts?

Igen tror jeg at forskellen er minimal.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. april 2010 - 03:27 #4
Og et svar.
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2010 - 09:44 #5
Ville det ikke være bedre at få sendt dem alle i ét hug ?
- i stedet for 500(!) separate jobs - det lyder forkert..