Avatar billede farouche Nybegynder
28. april 2010 - 14:10 Der er 11 kommentarer

Text i et INPUT felt.

Hej.

Jeg har et lilel irriterende problem.

På mit testsite http://insu.biz/new har jeg et INPUT felt til søgning. (Nede i det grå felt under headeren)

har pt. følgende CSS på det:

{ background:#fff;height:18px;line-height:18px;border:1px solid #d6d4d1;border-bottom:none;border-right:none;width:174px; color:#6c6459; margin-top: 2px; font-size: 15px; padding: 0;}

Det ser perfekt ud i Firefox, men i IE(8) er det somom at teksten i feltet er aligned under bunden og når man klikker i feltet så rykker det umotiveret op.

Har prøvet alt muligt i min CSS og intet hjælper. :(

Er der nogen der har en løsning på dette ??
Avatar billede NVedsted Juniormester
28. april 2010 - 14:25 #1
Kan du give linket til de stylesheet, kan ikke finde den i koden.
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2010 - 14:40 #2
Prøv at fjerne line-height

- du bruger den forkert: http://www.w3schools.com/css/pr_dim_line-height.asp
Avatar billede NVedsted Juniormester
28. april 2010 - 14:45 #3
Fjerne height det er den der gør det...
Avatar billede farouche Nybegynder
28. april 2010 - 14:45 #4
Der er mange StyleSheets, men det med Input er i dette

http://www.insu.biz/new/j.css
Avatar billede farouche Nybegynder
28. april 2010 - 14:48 #5
Har fjernet line-height.

Det gjorde ingen forskel
Avatar billede NVedsted Juniormester
28. april 2010 - 14:51 #6
Det er height istedet det virkede da jeg fjernede den.
Avatar billede farouche Nybegynder
28. april 2010 - 14:58 #7
Naaah.

Det er ikke height der gør det. Det gør bare problemet værre.

Men det er jo hele idéen med det css at jeg vil sætte højden på mit INPUT, eller kan det jo ikke være hvor det skal være.
Avatar billede farouche Nybegynder
28. april 2010 - 15:05 #8
Grunden til at de virker når du fjerne Height: 18px; er at der længere oppe er en standard angivelse på INOUT der siger Height: 24px;

Fjerne jeg begge, så bliver det bare endnu værre
Avatar billede farouche Nybegynder
28. april 2010 - 15:06 #9
Og at angive line-height i px er ikek forkert
Avatar billede olebole Juniormester
28. april 2010 - 16:18 #10
<ole>

farouche >> det har du nemlig helt ret i. Til gengæld er det meget ofte forkert, hvad man kan læse på w3schools.com  :o|

Sitet er fyldt med udeladelser, misforståelser og seriøse fejl. Vi har før her på E fundet 4-6 fejl pr. side - hvilket er ret overvældende på sider med så lidt redaktionelt indhold (reklamer er der jo masser af!).

På lige netop den side, der henvises til i denne tråd, er der ikke nogen seriøse fejl, men helt kan han alligevel ikke lade være med at vrøvle:

object.style.lineHeight="2"

- burde have været:

object.style.lineHeight=2

Det er ikke en fejl, der får nogle programmatiske følger, men det er da ikke klogt at anvende forvrøvlet syntaks på et site, der skal ligne et undervisningssite.

Der er i forvejen bunker af håbefulde JavaScript kodere, der karter forvirret rundt i tal og strenge. De ville nok bedre være hjulpet, hvis man havde brugt et tal i stedet for en streng, når opgaven går ud på at sætte en værdi til et tal  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede farouche Nybegynder
28. april 2010 - 16:30 #11
Ja så vidt jeg kan gennemskue denne CSS så er den ret godt skruet sammen. (Har ikke selv lavet det skal jeg sige, det er fra et professionelt template firma) Men når man går ind og laver selv små rettelser, så har man balladen.

Men tror stadig det er ret umuligt at lave noget der bare er 100% spot on i både IE og de andre browsere da der er så mange fortolkningsforskelle.

Dette f.eks. virker perfekt i Firefox, men i IE ligner det noget der er løgn. Der er så andre ting som er spot on i IE men som måske er rykket en smule i Firefox, men det kan jeg leve med.