Avatar billede skovborg Nybegynder
28. april 2010 - 11:16 Der er 8 kommentarer

Listbox problem...

Hej alle hvad er der galt med mig kode?
Når jeg klikker på listBox1 skal den udfylde en anden listbox med data, men der sker intet... jeg kan se at den første listbox får en værdi for den smider jeg som test ned i en textbox.
Hjælp mig, please :..(

protected void ListBox1_SelectedIndexChanged(object sender, EventArgs e)
    {
SqlConnection con = new SqlConnection("Data Source=xxx;Initial Catalog=xxx;User ID=xxx;Password=xxx");
        con.Open();
        SqlCommand cmd = new SqlCommand("ListTimePeriodForMessage", con);
        cmd.CommandType = CommandType.StoredProcedure;

        // Add parameters if needed
        cmd.Parameters.Add("@MessageID", SqlDbType.VarChar).Value = ListBoxMessages.SelectedItem.Value;
        // Execute reader
        using (IDataReader reader = cmd.ExecuteReader())
        {
            //ListBoxMessageTime.Items.Clear();
            ListBoxMessageTime.DataTextField = "PeriodTimeFrom";
            ListBoxMessageTime.DataValueField = "PeriodID";
            ListBoxMessageTime.DataSource = reader;
            /*
            while (reader.Read())
            {
                //ListBoxMessageTime.Items.Add("" + reader["PeriodTimeFrom"]);// + reader["PeriodTimeTo"]);

            }
            */
        }

        con.Close();
Avatar billede keysersoze Guru
28. april 2010 - 11:19 #1
hvad sker der når du debugger ovenstående kode?
Avatar billede skovborg Nybegynder
28. april 2010 - 11:26 #2
Kan man det step by step?? i visual studio 05?
Hvis ja, hvordan?
Avatar billede keysersoze Guru
28. april 2010 - 11:56 #3
Avatar billede arne_v Ekspert
29. april 2010 - 03:45 #4
Det er meget svært at sige udfra det foreliggende.

Men skulle jeg gætte så:

using (IDataReader reader = cmd.ExecuteReader(CommandBehavior.CloseConnection))

og fjern:

con.Close();
Avatar billede TehNetPet Nybegynder
11. maj 2010 - 20:08 #5
Jeg tror ikke, du kan bruge en IDataReader som datasource for din Listbox.
MSDN siger, at datasourcen skal være noget, som implementerer IList eller IListSource dvs. som regel en eller anden collection.
I dit tilfælde en dato?
Avatar billede keysersoze Guru
27. juni 2010 - 11:01 #6
Kommet videre?
Avatar billede skovborg Nybegynder
02. september 2010 - 13:54 #7
Jeg mangler bare et svar fra en eller anden
Avatar billede arne_v Ekspert
02. september 2010 - 15:22 #8
hvad var loesningen?