Avatar billede vagabondus Nybegynder
26. april 2010 - 14:28 Der er 9 kommentarer

Indlæsning af backup-fin

Jeg skal indlæse en backup-fil i SUM. Jeg får ikke alle data med. Er der nogen som kan forklare hvordan jeg skal gøre?
På forhånd tak.
Helle
Avatar billede ottobp Novice
26. april 2010 - 15:44 #1
det kan  ikke  passe  Enten  får  data  med (alle)  eller  ingen. Der  er ingen  mellemløsning

men hvilken  udgave  sidder  du med???  hvis  du  sidder i  en Professionel  og  vil indlæse  en sikkerhedskopi  fra  en Enterprise;  så  kan  du  have  svært  ved at se  de  data, som du  ikke  har  løst billet  til  (f.eks.  Sager fra Enterprise eller  salgsstatistiktal på  varenr.)

men kom tilbage  med en melding  på  hvad det er for data du savner efter din  indlæsning........

er det  noget sådant  vi er ude i???  -  så  hjælper jeg dig  gerne med  en  opgradering.  Du finder  en bestillingsfunktion på min  supportside

mvh
Otto B. Petersen, cert.forhandler af SummaSummarum
www.ivæerksaet.dk  og  www.summasupport.dk
Avatar billede vagabondus Nybegynder
26. april 2010 - 15:54 #2
Tak for dit svar. Vi har version 3, Enterprise. Det vi ikke kan se er tal i kontoplan. Kan vi gøre noget forkert, mon? På forhånd tak
Avatar billede ottobp Novice
26. april 2010 - 15:58 #3
aha
du  er sikker  på at  der er bogført  noget  ovre på  den anden pc;  som  så skulle  være  synlig her???

hvis det er  en tom  backup  du  henter;  så  vil der  jo heller ikke  være  noget  at  se

hvor stor  i  kilobyte-størrelse  er den  fil du  vil hente ind???
Avatar billede vagabondus Nybegynder
26. april 2010 - 16:02 #4
Den er 835KB
Avatar billede ottobp Novice
26. april 2010 - 16:26 #5
du  DEN (bestemt form)  er  der  ikke  to  filer
en summa.id  på  nærmest ingenting
og så  summa.id  på  de  her  835 kb

hvis  ikke  du  har  2 filer  så  er  der  ged  i  den  men  find  mit nr.  på  summasupport.dk  siden  og  slå på  tråden  det er  hurtigere  tror  jeg
Avatar billede vagabondus Nybegynder
27. april 2010 - 08:49 #6
Tak igen. Der er to filer som du beskriver. Kan det måske skyldes at jeg læser det ind i et nyt regnskab (men det skulle vel ikke have noget at sige). Jeg synes det er mystisk. Nu har jeg taget en frisk back-up af 2010-regnskabet blot for at teste hvad der sker når jeg indlæser den fil - og det er helt det samme (jeg får ikke regnskabstallene med...)
Avatar billede ottobp Novice
27. april 2010 - 09:09 #7
jamen  du  kan ikke  indlæse i et nyt regnskab medmindre  regnskabsnavnet ikke  forefindes i forvejen

id-filen  bevirker  at  er  der et regnskab i forvejen; så  vil  det styre sikkerhedskopien  ind og overskrive  det  der  var  tidligere; så  det  burde  fungere

Tør du  betro  mig et expl. af sikkerhedskopien???  så kan du sende til  ottobp@gmail.com

så  kan  jeg  prøve og se hvad der kommer  op
Avatar billede ottobp Novice
27. april 2010 - 12:01 #8
he igen

har du  held  med at finde  en  større  fil  summa.bck  end de 835kb????
Avatar billede vagabondus Nybegynder
27. april 2010 - 15:24 #9
Næ, men jeg vil gerne tale med dig. Har prøvet at ringe, men fik din tlfsvarer.