Avatar billede hansi67 Nybegynder
26. april 2010 - 11:10 Der er 3 kommentarer

Screenshot til print

Hej,
Jeg skal bruge nogle screenshots af nogle websider til en rapport der skal trykkes, men hvordan gør jeg det bedst.

Jeg har fundet denne lille guide:
"Press print screen as normal, paste the image into photoshop, on image size dialog change Bicubic to Nearest Neighbor, scale image to 288 DPI, you can't do 300DPI as this will give you a blocky image."

Men er det godt nok og hvilket billedeformat skal jeg gemme i?

Alt hjælp vil blive påskønnet.
Avatar billede Jokopol Nybegynder
26. april 2010 - 12:02 #1
Du kan også bruge paint som er præinstalleret i windows og trykke ctrl + v for at indsætte billedet og så gemmer du billedet som jpg(jpeg). Jeg bruger altid jpg fordi jeg synes at den har den bedste kvalitet, men den fylder så også mest. Hvis billedet skal fylde knappst så meget vælger du enten .bmp eller .png.
Avatar billede hansi67 Nybegynder
26. april 2010 - 12:41 #2
Ok det vil jeg prøve at se om det funker. Tak.

Men jeg ville nu helst lave det i Photoshop da jeg ikke er "venner med" Paint.
Jeg skal bla. lave noget små tilføjelser til screenshot'sne, sætte dem samme mv., hvilket jeg nemt laver i Photoshop.

Hvis der er nogen der har viden om optimering af screenshots i Photoshop til tryk, så høre jeg gerne fra dem.
Avatar billede clb92 Nybegynder
26. april 2010 - 16:26 #3
@Jokopol:
JPG har meget ringere kvalitet og fylder meget mindre end f.eks. BMP. Jeg ved ikke helt med PNG, da jeg ikke bruger den så tit.