Avatar billede DanielFrank Nybegynder
26. april 2010 - 10:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Attach en Access-database til SQL Server

Hejsa,

Jeg sidder med et problem som giver mig grå hår. Jeg har lige installeret Microsoft SQL Server 2008 og kan tilgå databaserne fra andre computere vha. MSSQL Studio Management. Det er dejligt, men nu har jeg brug for noget mere:

På min server, som er installeret på en virtual machine (Parallels på Mac) med Windows 7, ligger en databasefil som er lavet i et radio afviklings software kaldet Simian. Programmet har lavet en Access-databasefil som hedder "audio.mdb" og ligger som standard i samme mappe som programmet. C:\BSI32\audio.mdb

Jeg vil nu gerne "attach" denne database til min SQL Server så jeg altid kan se og tilgå de data der ligger i den.

PS: audio.mdb bliver automatisk opdateret hvert 5. min. med sang-informationer ved hjælp af et andet program kaldet Sound Hound. Den bruger selvfølgelig altid samme tabeller i samme database. Jeg har ingen mulighed for at ÆNDRE i Access-databasen og jeg vil heller ikke forsøge. Der må findes en løsning på at kunne tilgå databasen direkte fra min SQL Server, så man altid kan hente data fra den. Der skal sådan set aldrig ændres i den, det sørger Sound Hound selv for, når den opdaterer sang-informationerne. Man skal bare kunne tilgå audio.mdb fra SQL Serveren.

På forhånd tak for hjælpen :-)
Avatar billede terry Ekspert
26. april 2010 - 13:23 #1
Your question is more appropriate to Access category

http://office.microsoft.com/en-us/access/HA010345991033.aspx

Look at the link tables section
Avatar billede DanielFrank Nybegynder
26. april 2010 - 14:04 #2
Jeg har ingen intentioner om at arbejde i Access, da jeg vil ha' alt data ind i min MSSQL i stedet for.

Søgte lige på Google og fandt frem til en artikel:
http://cfpayne.wordpress.com/2006/07/23/how-to-import-microsoft-access-into-sql-server-2005/

Det er faktisk mere det jeg leder efter. Men Access-databasen skulle bare helst ikke kun importeres ind én gang, da den jo bliver opdateret hele tiden. (Ca. hvert 5. min.)
Avatar billede terry Ekspert
26. april 2010 - 14:22 #3
Sorry, I misunderstood your question.
Avatar billede DanielFrank Nybegynder
26. april 2010 - 14:23 #4
No worries, terry. If you have other soulutions please come forward.
Avatar billede terry Ekspert
26. april 2010 - 14:36 #5