Avatar billede Jhim Nybegynder
26. april 2010 - 09:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Execute via timer - Hvilket sprog?

Hejsa :)

Jeg have et eller andet som kan execute et php script, når en timer har ramt 0. Kunne sagtens lave det i Javascript, men det skal også kører når brugeren er på siden, det skal altså være et serverside script, den skal kunne køre mange timers på samme tid.

Jeg ved ikke hvilket sprog jeg skal over i så :/ Derfor jeg spørger jer. Og evt nogle links til tutorials :P

mvh Jhim.
Avatar billede xsix Nybegynder
26. april 2010 - 10:08 #1
Du kan stadig bruge JavaScript til dette, bare kombineret med en database til at gemme tiden i.

Du laver altså bare en almindelig timer i JavaScript, men i det at timeren bliver sat i gang, gemmer du et (timestamp + den tid du vil tælle ned fra), når en bruger så er på siden, trækker du (timestamp - den gemte tid) og dette er så det tal du sætter ind i dit JavaScript at den skal tælle ned fra.

http://www.w3schools.com/js/js_timing.asp
Avatar billede majbom Novice
26. april 2010 - 10:10 #2
Kunne sagtens lave det i Javascript, men det skal også kører når brugeren er på siden - hvordan vil du køre JS når brugeren IKKE er på siden?
Avatar billede Jhim Nybegynder
26. april 2010 - 10:15 #3
"men det skal også kører når brugeren er på siden"

Jeg mente: "men det skal også kører når brugeren IKKE er på siden" :P, så JS kan jeg ikke bruge :(
Avatar billede majbom Novice
26. april 2010 - 10:28 #4
så skal du nok ud i noget cronjob /scheduled tasks - du kan være heldig at din host understøtter det, ellers er www.cronjob.de gratis
Avatar billede repox Seniormester
26. april 2010 - 10:29 #5
Det mest åbenlyse ville være at sætte et cronjob igang.
Men nu ved vi ikke om det er noget du har adgang til?
Avatar billede xsix Nybegynder
26. april 2010 - 18:38 #6
Jhim: Ah den skulle jeg lige have med, men som de andre siger, så skal du bare køre noget cronjob :) Hvis du ikke selv har adgang til det på din server, kan du bruge visse gratis services, som fx. den tyske side www.cronjob.de, der kan du sætte den til at gå ind på siden hvert 5. min og tjekke om nedtællingen er færdig.