Avatar billede boiii Nybegynder
20. juli 2001 - 13:03 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Lukke et vindue?

Jeg har en js fil som jeg includer i country.asp filen.Js filen printer country.asp ud men jeg vil også gerne have at country.asp lukker sig selv efter print!Hvordan kan jeg gøre det???
Thanx for da help !
Avatar billede zeth Nybegynder
20. juli 2001 - 13:04 #1
mener du

<body onload=\"top.close()\"> ?
Avatar billede boiii Nybegynder
20. juli 2001 - 13:18 #2
Kan jeg ikke i min js fil lukke vinduet??Js filen er inludet i country.asp??
Avatar billede boiii Nybegynder
20. juli 2001 - 13:24 #3
Ok jeg har brugt top.close men der kommer en alert op!Kan man indgå den alert?Jeg vil ikke ha den hehe??
Avatar billede boiii Nybegynder
20. juli 2001 - 13:24 #4
indgå=undgå
Avatar billede roenving Novice
20. juli 2001 - 13:26 #5
Det kommer an på ... :~]

du kan jo kun lukke vinduer, som bliver opfattet som scriptets ejendom, dvs. hvis du åbner vinduet fra et andet vindue, så ejes det jo udenfor scriptet, men måske kunne du lave en funktion(alitet) i det, som åbner vinduet, det kunne dit script jo skrive til ...

hth
jes
Avatar billede tknudsen Nybegynder
20. juli 2001 - 13:26 #6
hvilken fil åbner country.asp ?
Avatar billede boiii Nybegynder
20. juli 2001 - 13:35 #7
Lad mig forklare hele situationen: Jeg har 11 sider jeg skal have printet ud derfor har jeg lavet js filen og incl den i alle 11 asp sider så de kan printes ud!Men disse sider skal lukkes automatisk efter print!Dvs man klikker på en link=print så skal første side loades derefter printes,efter print skal det lukkes og så er det tur til side nr 2!Sådan skal det kører hele vejen til nr. 11 side!
Pheew
Avatar billede kong9 Nybegynder
20. juli 2001 - 13:37 #8
<body onload=\"top.close()\"> ?
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
20. juli 2001 - 13:39 #9
<script>
function printfile() {
print()
window.top.close()
}
</script>
<body onload=\"printfile()\">
Avatar billede boiii Nybegynder
20. juli 2001 - 13:52 #10
Ved top.close() kommer der en alert,kan man undgå den?
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
20. juli 2001 - 13:54 #11
Nej ikke umiddelbart. Popupen kommer kun hvis det er et \"normal\" browser vindue, dvs hvis du laver et lille \"popup vindue\" og kører mit ovenstående script deri så kommer denne alert ikke!

\\\\ -> RAZ
Avatar billede roenving Novice
20. juli 2001 - 13:57 #12
Hvad med at ... ?~]

I din basisside, som indeholder printlinket også at have et felt, som du holder skjult (f.eks. bag en grafik) og når du starter udprintningen så bruger

document.DitSkjulteFelt.value=\'\';
var printwin = window.open(...);

laver en Timeout og en funktion, som checker om DitSkjulteFelt indeholder en værdi og så kalder print.close()

I din js-fil kan du så skrive til opener.forms[FormNavn].DitSkjulteFelt, når din printning er færdig.

hth
jes
Avatar billede boiii Nybegynder
20. juli 2001 - 13:57 #13
Hvordan mener du lave et popup vindue?
Avatar billede roenving Novice
20. juli 2001 - 13:58 #14
Øeh ...
printwin.close() sæføli
Avatar billede roenving Novice
20. juli 2001 - 13:59 #15
Ja (eller et nyt vindue i hvert fald), for ellers kan du jo ikke få lov til at lukke det! ;~}
Avatar billede zeth Nybegynder
20. juli 2001 - 13:59 #16
popup kan laves ved f.eks.

<a href=\"#\" onclick=\"window.open(\'side.html\',\'sidenavn\',\'width=200,height=200\')\">hey</a>
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
20. juli 2001 - 14:01 #17
Sådan her

***test-fil1.html***
<script>
alert(\"Jeg åbner lige et POPUP vindue\")
window.open(\'test-fil2.html\',\'\',\'width=300,height=150\')
</script>
***test-fil1.html***

***test-fil2.html***
<script>
function printfile() {
print()
window.top.close()
}
</script>
<body onload=\"printfile()\">
***test-fil2.html***
Avatar billede zeth Nybegynder
20. juli 2001 - 14:07 #18
det ku være du lige sku ha nogen ; ^
Avatar billede boiii Nybegynder
20. juli 2001 - 14:07 #19
Raz you da maaaaan!!!Youuuuu.....Youuuuuuuu hehe Thanx
Avatar billede zeth Nybegynder
20. juli 2001 - 14:09 #20
fuuuuuuuuck
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
20. juli 2001 - 14:10 #21
Ved det, ved det! ;o]