Avatar billede jokerper Nybegynder
18. april 2010 - 13:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til forståelse af sub XXX (???)

Hejsa

Jeg har brug for lige at forstå hvordan det er dette hænger sammen.

Jeg tror nok det hedder at parse noget ind i en sub() eller funktion()

strFile = "C:/1.txt"

Sub Unzip(strFile)

msgbox strFile

End Sub

Hvordan er det man gør både med sub() og funktion()

Lidt lærdom ønskes...
Avatar billede arne_v Ekspert
18. april 2010 - 14:46 #1
Avatar billede jokerper Nybegynder
18. april 2010 - 14:57 #2
Arne_v

plejer du ikke at sige at w3school skal man tage forbehold for grundet mange fejl? - mener jeg at kunne huske.

Det her bliver jeg ikke klogere af:
Sub mysub()
  some statements
End Sub
or
Sub mysub(argument1,argument2)
  some statements
End Sub

Jeg er godt klar over, at man kan indsætte noget i parenteserne.

Men jeg kunne godt tænke mig at lære lidt mere om emnet.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. april 2010 - 15:04 #3
W3Schools har ikke noget supergodt ry med hensyn til korrekthed. Men VBS Sub og Function har de nu nok faaet rigtige.

De forklarer hvordan syntaxen er for at definere Sub/FUnction og syntaxen for at kalde dem.

Hvad vil du mere vide?
Avatar billede collin Nybegynder
06. juni 2010 - 23:07 #4
Sådan ...

UnZip("C:\1.txt")
Sub UnZip(xx)
msgbox xx
end sub

Det der sker her er at du skaber (med Sub UnZip(xx) en 'custom bygget' kommando kaldt 'UnZip'. Ellers kender WScript intet til en sådan kommando. Den har 1 parameter kendt til scriptet som xx. Du kalder kommandoen ved bare at skrive UnZip og kaldet skal også have 1 parameter. Her giver du parameteren en streng værdi af "C:\1.txt" som Sub så erstatter sin xx med. Derfor viser din MsgBox "C:\1.txt". Sub står for sub routine og du kan kalde det lige så mange gange du vil og give den en ny parameter hver gang.
Avatar billede jokerper Nybegynder
08. juni 2010 - 20:48 #5
Lægger du et svar, tak.
Avatar billede jokerper Nybegynder
16. januar 2012 - 23:00 #6
luk.