Avatar billede visto Professor
16. april 2010 - 15:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Design skal virke i Internet Explorer og Firefox, spørgsmål 1

http://vinsiderne.dk, der hele tiden primært har været designet med henblik på Internet Explorer, har jeg følgende problem:

I topframen er der over søgefeltet en linje "Søgemetoder og -tips". Men den kan kun ses i IE, ikke i Firefox.

Jeg har både nævnte linje samt søgefeltet indeholdt i en div:

{
position: absolute;
  right: 5px;
  top: 9px;
}

Tekstlinjen, der som nævnt befinder sig indenfor div-tagget, og som befinder sig lige over søgefeltet, er en <p> der er præciseret ved
{
margin-bottom: -15px
}

(for at mindske afstand mellem linjen og søgefeltet).

Kan det lade sig gøre, at få linje og søgefelt placeret på samme måde måde (som det er nu i IE) i både IE og Firefox?
I givet fald: Hvordan?
Avatar billede visto Professor
16. april 2010 - 15:36 #1
("Spørgsmål 1" i overskriften henviser til at der, når jeg er færdigt med nærværende spørgsmål, kommer med endnu et spørgsmål af samme karakter men omhandlende et andet sted på sitet.)
Avatar billede claes57 Ekspert
16. april 2010 - 16:13 #2
ny kode:
<p id="tip" style="display:inline;" ><a href="soegetips.htm">Søgemetoder og -tips</a></p>
<br />
<form method="GET" action="../../zoom/search.php" target="hovedramme" style="display:inline;">
    <input type="text" name="zoom_query" size="22">
    <input type="submit" value="Søg">
    <input type="hidden" name="zoom_and" value="1">
</form>

jeg har sat en
style="display:inline;"
på både tip og form, og sat et linjeskift mellem dem
Avatar billede claes57 Ekspert
16. april 2010 - 16:15 #3
og
{
margin-bottom: -15px
}

udgår helt...
Avatar billede visto Professor
16. april 2010 - 19:00 #4
Minsandten.

Mange tak for hjælpen. Læg venligst svar til point.

Nysgerrighed (jeg er bestemt ikke kode-ekspert): Hvad gør den style="display:inline;" som indsættes?

God week-end.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. april 2010 - 20:20 #5
ok
display=inline gør, at <P eller <Form ikke automatisk lægger linjeskift ind før koden starter - dvs den kører inline med foregående kode.
Avatar billede visto Professor
17. april 2010 - 08:27 #6
Meget fint.

Du skrev kun kommentar. Det skal være svar, for at jeg kan afgive mine point.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. april 2010 - 09:34 #7
ok - her er et svar