Avatar billede HillBilly Nybegynder
16. april 2010 - 08:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Få irriterende "annonce" fra google væk, hvordan?

Hej

Hver gang jeg åbner IE8 i Windows7 eller i XP Proffessionel, kommer dette forslag: "Få et google-forbedret søgefelt, hent google toolbar".

Det har jeg imidlertid ikke lyst til, og klikker "nej tak" på krydset. Det kommer bare igen og igen, hver gang. Kan man ikke få det væk? Har ganske vist Google.dk som startside i IE8.

Det har jeg også i Firefox, men der kommer ikke sådan en "reklame". Men altså, kan man dog ikke få IE8 til at forstå, at man ikke er interesseret i en google-bar?

Venlig Hilsen HillBilly
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. april 2010 - 09:11 #1
Prøv at se under tilføj og fjern i kontrolpanelet om der er noget google der det kan du fjerne bortset fra hvis du har google earth I Win7 er det programmer og funktioner.
Avatar billede HillBilly Nybegynder
16. april 2010 - 09:17 #2
Ja, jeg har nu aldrig installeret nogen google-search-bar. Den er da sikkert meget god. Men forstår ikke rigtigt, at der hele tiden kommer den opfordring, som man så troligt markerer at man ikke vil have.
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. april 2010 - 09:30 #3
Nej det irriterer også mig så jeg har gjort det til en vane at se efter om der er flueben i medtag google når jeg dovloader de er med ved fx. java og adobe ved andre er de yahuu.hvis du højreklikker på menulinien kan du fravælge alt det du ikke vil have vist jeg har kun flueben i menu og kompabilitet
Avatar billede HillBilly Nybegynder
16. april 2010 - 11:28 #4
Hmm.

Husker nu heller ikke at jeg satte noget flue-ben ved google-bar.

Må vel "leve med det".

Så stor en "katastrofe" er det jo heller ikke.
Avatar billede Vandreren Novice
16. april 2010 - 11:31 #5
Prøv at se om der er google-elementer under "Administrer tilføjelsesprogrammer" og deaktiver dem.
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Using-the-Internet-Explorer-8-Add-on-Manager
Avatar billede HillBilly Nybegynder
16. april 2010 - 12:34 #6
Tak & det var der ikke, men nu har jeg kigget.

Kom bare med et svar og så fortsætter jeg med at kigge på google-reklamen.

Kan dog undgå den i Firefox
Avatar billede Vandreren Novice
16. april 2010 - 14:12 #7
Der findes forskellige adblock-løsninger til IE, men du kan også forsøge med den indbyggede InPrivate-filtrering.
http://www.neowin.net/news/ie8-ad-blocking-with-the-inprivate-filter

Eller skifte helt over til FireFox. :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. april 2010 - 14:31 #8
Giv du blot vandreren af dine få point
Avatar billede HillBilly Nybegynder
16. april 2010 - 14:54 #9
OK