Avatar billede aguru Nybegynder
08. april 2010 - 20:15 Der er 4 kommentarer

Iframe refresh transition

Jeg bruger en iframe til at levere et banner. Iframne refresher hvert 20sekund. Jeg kunne godt tænke mig at overgangen fra unload til load nyt banner, skete med en slags visual fade/transition. Tænkes det at være muligt?
Avatar billede claes57 Ekspert
08. april 2010 - 21:26 #1
ja
du skal bare ikke opdatere, men lave dine bannere som billeder.
se på fx http://brogemeyer.eu/foraar.html
hvor jeg har smidt et 800*600 banner ind med meyer's billeder.
Jeg gaflede javascriptet fra http://www.cryer.co.uk/resources/javascript/script12slideshow.htm
så det kan du også bare gøre.
Meget enkelt, og du sparer iframen (det bliver en div i stedet)
Vil du kunne bladre i bannere, så lavede jeg en variant på http://brogemeyer.eu/billeder.html hvor man kan skifte mellem autoscroll og selv at bladre (frem/tilbage).
Billeder skal være nummereret/navngivet i rækkefølge for at tællesystemet virker.
Avatar billede aguru Nybegynder
08. april 2010 - 21:41 #2
Udfordringen er at jeg får serveret banneret i en iframe. Jeg tænker det optimale ville være at lave en iframe med et script der ved UnLoad/OnLoad laver en fade out/fade in transition ... lyder det helt sort?
Avatar billede claes57 Ekspert
08. april 2010 - 21:54 #3
Internet explorer har en .ms ting, der kan fade - men det virker jo som altid kun på m$-produkter.
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2010 - 01:40 #4
For at kunne "pille ved noget" i en iframe med script på siden, er det et krav at de "bor" i samme domæne - gør de ikke det, hedder det cross-frame-scripting - og det nægter browserne at deltage i.

Alternativt kunne du lægge en div henover framen, og "fade" med den:
Fra transparent, til sitets baggrundsfarve, og tilbage til transparent efter skift.
- men i den periode kan man så ikke klikke på banneret : (

life's a bitch