Avatar billede alex15 Nybegynder
08. april 2010 - 17:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

DW laver underlig fejl når jeg skriver nogle tegn

Hej Eksperter,

Mit Dreamweaver er begyndt at lave en underlig fejl. Fejlen er lidt svær at forklare, så derfor prøver jeg at give et eksempel. Jeg skriver følgende kode i en PHP fil:

<?php if(1==2){ echo "hej"; } ?>
<?php if(1==3){ echo "hej"; } ?>

Filen melder tilbage at der på linje 2 er følgende fejl:
'Parse error: syntax error, unexpected '}' in xxx.pphp  on line 2'.

Hvilket undre mig når linjerne er fuldstændigt ens.

Og tager jeg linje 1, og kopier denne, og indsætter den nedenfor som i dette eksempel:

<?php if(1==2){ echo "hej"; } ?>
<?php if(1==4){ echo "hej"; } ?>
<?php if(1==3){ echo "hej"; } ?>

Så melder den stadigvæk fejl på linje 3?

Det virker som om at DW nogle gange ikke indsætter de rigtige tegn ind i php dokumentet? Har tidligere måtte kopier '} else {' koder fra andre dukumenter, for at få det til at fungere, på trods af at koden ser fuldstændig ens ud?

Nogle som der har prøvet liggende? eller måske kender løsningen på problemet?

Alex
Avatar billede alex15 Nybegynder
08. april 2010 - 17:32 #1
Den melder fx fejl i følgende linje:

if($rowmemberid['type']==1){ echo "Company"; } elseif($rowmemberid['type']==2){ echo "Company driver"; }

Og så vidt jeg kan se, burde der ikke været nogen fejl her?
Avatar billede repox Seniormester
08. april 2010 - 19:48 #2
Prøv at lave en struktureret opdeling af din PHP kode:
if( $rowmemberid['type'] == 1 )
{
  echo "Company";
}
elseif( $rowmemberid['type'] == 2 )
{
  echo "Company driver";
}

Ovenstående kode bør ikke fejle, men der står det samme som før.
Avatar billede alex15 Nybegynder
09. april 2010 - 10:57 #3
Men så begynder ens filer bare at blive så lange hvor alle koderne skal skrives på den måde?

Men mit problem er jo bare at mit DW laver fejl ved følgende tegn: }

Fx. prøvede jeg her igår hvor den lavede fejl ved tegnet, at udskrifte tegnet med et andet tegn, via en normal kopi (cmd c), og så virkede det igår. Så det må være en fejl af en eller anden art?
Avatar billede olebole Juniormester
19. april 2010 - 09:27 #4
<ole>

Hvad giver disse to af fejl?

<?php if(1==2){ echo "hej" }; ?>
<?php if(1==3){ echo "hej" }; ?>

- og:

<?php if(1==2){ echo "hej" }; ?>
<?php if(1==4){ echo "hej" }; ?>
<?php if(1==3){ echo "hej" }; ?>

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
19. april 2010 - 09:28 #5
PS: Læg mærke til placeringen af semikolon  ;o)
Avatar billede alex15 Nybegynder
05. august 2011 - 17:55 #6
Hej, jeg er igang med at lukke af for mine åbne spørgsmål, så hvis i giver lave et svar, så får i lige nogle point for jeres hjælp.

Jeg beklager at jeg ikke har været bedre til at svare tilbage.

Alex