Avatar billede torbenso Nybegynder
06. april 2010 - 17:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Blue Screen

Jeg har en fejlkode som lyder følgende i min blue screen:
0x0000007B (0xF78DA63C, 0XC0000034, 0X00000000, 0X00000000)

Nogen der ved om dette er en fejlkode fra harddisken eller fra Processoren?

Det kommer nemlig af at jeg har haft problemer med min xp og kunne starte den op, jeg har en Dell Studio PC, har prøvet at reparere den, og geninstallere dem vha. den cd som fulgte med maskinen men dette kan den ikke og jeg kan ikke installere nyt windows oven i min nuværende partion og kan heller ikke slette den, jeg har nu prøvet med at sætte en xp cd i, for at formatere den med den, som man ellers altid plejer at kunne men så får jeg denne kedelige blue screen efter noget tids indlæsen på CD'en.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
06. april 2010 - 17:35 #1
microsoft side om problemet:
http://support.microsoft.com/kb/324103/da

Kunne tyde på at driverne til din harddisk ikke er med i XP Setup disken
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
06. april 2010 - 17:39 #2
prøv i din bios at slå ACHI fra, og/eller at vælge IDE i stedet for SATA

hvis dette løser dit problem, så skal du når XP er installeret opdatere driverne til din harddisk til de nyeste og slå det til igen i bios og se om det virker
Avatar billede torbenso Nybegynder
06. april 2010 - 18:39 #3
Jeg har Vista home Edition men kan ikke starte den op, eller geninstallere den fra den medfølgende software, har i nogle idér til hvorfor dette kunne være?

Heinzdmx: Kan jeg så godt installere Vista bagefter igen uden der skulle være problemer?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
06. april 2010 - 18:48 #4
hvad er det du ønsker?

- installere XP nu og så senere installere vista
- installere XP og Vista nu

Jeg er lidt i tvivl?
Avatar billede torbenso Nybegynder
06. april 2010 - 18:53 #5
Jeg skal bare have Vista på maskinen som jeg altid har haft, bare pga. en fejl ville jeg geninstallere min maskine men kunne ikke med den vista software som fulgte med så prøvede jeg bare med min xp software at formatere disken for det kunne man heller ikke med vista softwaren.
Avatar billede torbenso Nybegynder
06. april 2010 - 18:55 #6
http://www.eksperten.dk/spm/905835

Denne sag den har lidt at gøre men men nu ville jeg bare formatere den og geninstallere det hele for at prøve at kome problemerne til livs. Ved ikke lige om det kan være prosesseren eller harddisken nu der er noget galt med :s
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
06. april 2010 - 18:57 #7
Prøv at slå ACHI fra i din bios, og kør derefter vista installeringen. hvis det ikke virker prøv derefter at slå SATA over til IDE i din bios. Hvis det heller ikke virker.
Avatar billede torbenso Nybegynder
07. april 2010 - 00:03 #8
Jeg har nu sat harddisken fra min Vista maskine til som en ekstern harddisk med lidt kabler til min XP maskine og har via den slettet partionen og derefter oprettet den igen og formateret den og har nu fået oprettet windows vista den den medfølgende cd. Tak for hjælpen, smider du et svar så sender jeg nogle point afsted.

Prøvede ikke dit sidste bud på en løsning, men nu virker det ;)
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
07. april 2010 - 00:18 #9
Super :)

vel, så længe det kom til at virke :)