Avatar billede -Kokken- Nybegynder
05. april 2010 - 16:50 Der er 9 kommentarer

Valg af Trådløs Router til Stofanet

Hej folkens

Jeg er ny herinde, og er ikke klar over om jeg skriver mit indlæg det rette sted, men prøver alligevel.

Jeg har Stofanet 25/2 Mbit forbindelse, som jeg bruger trådløst via min D-Link Router.

Problemet er at forbindelsen somme tider hopper af, så jeg skal slukke og tænde for routeren for at den kommer igen.

Kan det skyldes forkert valg af router, eller en forkert opsætning?

Jeg er på udkig efter en ny router og jeg aner ikke hvilken en jeg skal vælge.

Håber i kan hjælpe mig.
Avatar billede rexman Nybegynder
05. april 2010 - 17:05 #1
Hvilken d-link router har du, hvilken firmware version køre du med. Prøv evt. at opdatere firmware i routeren?

Har du clone mac adressen i opsætningen routeren ?
05. april 2010 - 17:14 #2
Velkommen til E. ...

Desuden:
Er der andre trådløse elementer i nærheden ?
Er der diverse kode/kryptering på ?
Avatar billede -Kokken- Nybegynder
05. april 2010 - 17:18 #3
DIR-615. Firmware 4.0

Er ikke lige klar over hvad du mener i det sidste spørgsmål.
Avatar billede -Kokken- Nybegynder
05. april 2010 - 17:32 #4
Ja.

Min kærestes bærbar + en PS3.
Avatar billede -Kokken- Nybegynder
05. april 2010 - 17:36 #5
MAC filtrering + WPA tror jeg.
05. april 2010 - 17:42 #6
... det er mere om der er andre AP (trådløse "sender" fra naboer mm. som kan forstyrre...) ...

Er det kun din PC der tabes ?
Avatar billede -Kokken- Nybegynder
05. april 2010 - 17:54 #8
Det gør alt hvad der er koblet til.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. april 2010 - 20:17 #9
Et lille tip:
Skriv hvem du svarer ...