Avatar billede torbenso Nybegynder
30. marts 2010 - 14:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Dell bærbar med Vista vil ikke starte. HJÆLP!!!

Hej Eksperter

Jeg har en computer som skriver når den bliver startet en side som har overskrift ''Windows-fejlgenoprettelse), og at de anbefaler man  starter Reparation under start, men man kan også vælge at starte windows normalt, (hvilket den ikke kan men genstarter bare). Men vælger man den med reparationen, og vælger sproget så kommer man til en side hvor man skulle kunne vælge ens operativ system, men der er INTET at vælge, men man kan indlæse drivere men hvilke skal man vælge af disse mange mapper har prøvet at gå ind i nogle forskellige men desværre ikke fundet noget indhold i nogle af disse jeg har været inde i :( men man kan derimod godt trykke på næste, vælger jeg så startreparation, bliver den meget hurtigt færdig og skriver noget med at man skal genstarte for at fuldføre reparationerne, hvilket jeg så har prøvet utallige gange da der står længere nede i vinduet ''Hvis reparationerne ikke blev gennemført, køres startreparation muligvis igen for at fortsætte reparationen af computeren.''

Efter jeg blev træt af dette prøvede jeg at køre en Diagnosticering, og software Diagnosticering fandt vist ingen ting for da den havde kørt hardware Diagnosticering laver den en masse fejl som lyder følgende:

''
Exception occurred in module Delldiag.exe!

Warning: No line mapping found!

Press any key to abort!

Application C:\DIAGS\Delldiag.exe has caused an exception: Acces violation
EAX_00BE0684h EBX=00000000h ECX=001263C0h EDX=000A4948h
ESI=0010D380h EDI=005CE310h EBP=000ABE00h
DS=0014h ES0014h FS0094h GS=0014h EFLAGS=00210206H
CS :EIP=000Ch :00000000h SS :ESP=0014h :00ABD8CH

System Error TNT.40025: Unexpected processor exception occurred
Error occurred in protected mode, exception/interrupt number 000Dh

Protected mode machine state:
CS:EIP=0008h :00007422h, SS :ESP=0060h :0009A59Ch
DS=0014h, ES=0014h, FS=0014h, GS=0014h
EAX=0000002Ch, EBX=0000FF34h, ECX=0000096Dh, EDX=00000018h
EBP=00000872h, ESI=00000740h, EDI=00000900h, EFLAGS=00010002h

System Error TNT.40025: Unexpected processor exception occurred
Error occurred in protected mode, exception/interrupt number 000Dh

Protected mode machine state:
CS:EIP=0008h :00007422h, SS :ESP=0060h :0009A99Ch
DS=0014h, ES=0014h, FS=0014h, GS=0014h
EAX=00002002h, EBX=0000B8E1h, ECX=000006C8h, EDX=0000FFFFh
EBP=0000E328h, ESI=0000960Fh, EDI=00000001h, EFLAGS=00010006h
''

Håber nogen ved hvad alt dette skal betyde, man kan det være procssoren som er stået af eller svækket? Så harddisken stadig virker uden problemer?

Det skal lige siges jeg har prøvet at komme ind på min harddisk via en Ubuntu live version, da jeg ellers altid har haft held med denne for at rede mine filer, og denne kunne ikke komme ind men lavede fejl, hvis i ønsker specifikationen på hvad linuxen sagde skriver jeg det gerne ind i forummet, har også prøvet at reparere med systemgendannelse kunne jeg heller ikke, kunne slet ikke vælge den funktion kunne kun vælge at installere nyt windows Vista.

Det sidste jeg har installeret inden jeg slukkede min computer igår og den ikke ville starte op til morgen er programmet: CompuApps SwissKnife V3, kan dette have noget med dette at gøre, da det vist bare var en xp version jeg installerede og ikke en vista?

Håber meget i kan hjælpe, mange hilsner Torben

p.s. husk at smide jeres svar som et svar, hvis i ønsker points givet for jeres svar.
Avatar billede Larry1337 Nybegynder
30. marts 2010 - 14:57 #1
Jeg læste lidt om dit problem på nettet, noget tyder på det er et udpræget problem for folk der har dell computere - mht backup af dine filer kunne du prøvet

http://clonezilla.org/

Det er en linux distro der påstår at understøtte ntfs - det er vidst meget normalt at ubuntu fra cd ikke kan tilgå ntfsfil systemer - jeg ved ikke om du har dual boot på din computer hvis det er tilfældet

Kan du læse denne her artikkel - der beskriver hvordan mounter et ntfs formateret drev i ubuntu
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=217009

-Held og lykke med det :)
Avatar billede torbenso Nybegynder
30. marts 2010 - 16:26 #2
Tak, vil jeg straks prøve ;) På trods af at jeg tidligere op til flere gange på mange andre computere har haft succes med Ubuntus, men jeg er åben for alle ide'er. ;)
Avatar billede torbenso Nybegynder
30. marts 2010 - 18:54 #3
Jeg har prøvet at køre windows startreparationen igen og læst i den logfil den laver og der skriver den:

Partitionstabellen har ikke en gyldig systempartion, så nogen som ved hvordan man reparere en partionstabel?
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2010 - 19:23 #4
"
Partitionstabellen har ikke en gyldig systempartion, så nogen som ved hvordan man reparere en partionstabel"

Download / brænd og boot op på KNOPPIX www.helgec.dk/knoppix.html og kør TESTDISK derfra - guide på http://www.helgec.dk/livecd.html#S%C3%A5dan%20gendannes%20en%20mistet%20partitions%20tabel
Avatar billede torbenso Nybegynder
06. april 2010 - 17:07 #5
Ingengang Geninstallere den kan jeg, har enda prøvet fra en xp CD at  formatere harddisken, men den laver blue screen og har fejlkoden 0x0000007B (0xF78DA63C, 0XC0000034, 0X00000000, 0X00000000)

Nogen der ved om dette er en fejlkode fra harddisken eller fra Processoren?
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2010 - 17:13 #6
Hvorfor søger du ikke bare på google ??  http://support.microsoft.com/kb/324103/da
Avatar billede torbenso Nybegynder
07. april 2010 - 00:06 #7
Jeg har nu sat harddisken fra min Vista maskine til som en ekstern harddisk med lidt kabler til min XP maskine og har via den slettet partionen og derefter oprettet den igen og formateret den og har nu fået oprettet windows vista med den medfølgende cd. Tak for hjælpen, smider en af jer som synes i har fortjent/(og er interesseret i dem) pointene et svar?
Og det ser bare ud til at virke nu ;)
Avatar billede torbenso Nybegynder
10. november 2011 - 17:18 #8
.