Avatar billede hansen Nybegynder
29. marts 2010 - 21:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fejl i innerjoin

Nedenstående function laver et træk i en Access DB, jeg skal have hevet rs("pris") ud, men den kommer med en fejl i stedet for?

Det virker fint i Access SQL forespørgsel, men ikke i ASP siden?
Kan du se hvad der er galt??

FEJLBESKED:
ADODB.Field error '80020009'

Either BOF or EOF is True, or the current record has been deleted. Requested operation requires a current record.

/shop2010/grandtotal.asp, line 79

Linie 79 er denne her,
Session("portopris") = rs("pris")

-----

function GetPorto(portoVaegt,land)
    strSQL = "SELECT lande.Id, portopriser.pris, leveringstype.Id, portopriser.Id, portopriser.kilogram "
    strSQL = strSQL & " FROM leveringstype INNER JOIN (lande INNER JOIN portopriser ON lande.Id = portopriser.land) ON leveringstype.Id =     portopriser.leveringstype"
    strSQL = strSQL & " WHERE (((lande.Id)=" & land & ") AND ((leveringstype.Id)=3) AND ((portopriser.kilogram)=" & portoVaegt & "));"

    'response.write strsql & "<br>"
    set rs = conn.execute(strSQL)
    Session("portopris") = rs("pris")
    GetPorto = FormatCurrency(rs("pris"))
End function
Avatar billede keysersoze Guru
29. marts 2010 - 22:21 #1
fejlen betyder at dit recordset er tomt - altså leverer din SQL ingen resultater. Hvis du vil fange den fejl så pak det ind i dette;

If Not rs.eof Then
  'kode
End If
Avatar billede hansen Nybegynder
30. marts 2010 - 19:56 #2
Hej igen, tak for din hjælp, jeg prøver dit eksempel af i aften, tak
Avatar billede hansen Nybegynder
08. maj 2010 - 16:07 #3
Ups, glemte at bede om et svar, tak for hjælpen.
Avatar billede keysersoze Guru
08. maj 2010 - 16:39 #4
svar :)