Avatar billede scooterDK Nybegynder
27. marts 2010 - 11:48 Der er 3 kommentarer

Automatisk sideskift

Jeg har fundet dette script på en side, og er ved at tilpasse det til min egen side... jen jeg får en : Denne fejl (HTTP 500 intern serverfejl.... hver gang jeg åbner siden...  Er der noget jeg har overset eller misforstået.. her er min konde:

<?php
mysql_connect("xxx", "xxx", "xxx")
mysql_select_db("xxx")

$maks = 12;
$sideTal= 1;
if(isset($_GET[side]))
  {
    $sideTal= $_GET[side];
  }
$fra= ($sideTal - 1) * $maks;
$post = mysql_query("SELECT * FROM vandsten")or die(mysql_error());
$aPost = mysql_num_rows($post);
$sider= ceil($aPost/$maks);

for($side= 1; $side<= $Sider; $side++)
  {
    if ($side == $sideTal)
    {
    $naven .= " <b><a href="?side=$side">$side</a></b> ";
    }
    else
    {
      $naven.= " <a href="?side=$side">$side</a> ";
    }

  $sql = mysql_query("SELECT * FROM vandsten ORDER BY id ASC limit $fra,$maks");
  while($row = mysql_fetch_array($sql)){

echo $naven;
  }
?>
Avatar billede claes57 Ekspert
27. marts 2010 - 13:11 #1

if(isset($_GET[side]))
  {
    $sideTal= $_GET[side];
  }

du skal nok sætte $sideTal til noget, hvis ikke betingelse er opfyldt.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. marts 2010 - 13:12 #2
næste gang bruger jeg briller - den er jo sat til 1.
Avatar billede public2 Nybegynder
29. marts 2010 - 17:57 #3
Så vidt jeg er orienteret, så er en http 500 internal server error fejl ikke lokaliseret til din SQL statement.

Ved en SQL fejl, vil der komme en SQL fejlmeddelelse og ikke en internal server error.

Ved lige at kigge på din kode kan jeg ikke se hvor fejlen skulle ligge, men prøv evt. at lave en systematisk debugging.

Går ud fra at det du vil er en pagnation, til det kan du finde mange tutorials, både her på eksperten og på øvrige sites - en simpelt googlesøgning efter PHP + pagination + tutorial giver ret mange hits.