Avatar billede hellfishdk Nybegynder
26. marts 2010 - 09:45 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Jdeveloper 11g - applikation kan ikke modtage input

Jeg har denne simple applikation, der fungerer i Eclipse:

package kap7;

import java.util.Arrays;
import java.util.Scanner;

public class Excersise01 {
    public static void main(String[] args) {
        Scanner in = new Scanner(System.in);
        System.out.print("Length of array: ");
        int arrLen = in.nextInt();
        int[] arr = new int[arrLen];
        for(int i = 0; i<=arrLen-1; i++) {
            System.out.print("Int "+i+": ");
            arr[i]=in.nextInt();
        }
        System.out.print("What number are you looking for? ");
        int search = in.nextInt();
        lastIndexOf(arr, search);
    }

    private static void lastIndexOf(int[] list, int value) {
        System.out.println(Arrays.toString(list));
        int index = 0;
        for(int i = 0; i<list.length;i++)
        {
            if(list[i]==value)
            {
                index = i;
            }

        System.out.print("Your number "+ value+" was found on index "+index);
    }

Men når jeg kører den i JDeveloper kan jeg ikke indtaste noget noget nogen steder. Det eneste jeg får frem er en Log-fane, som jeg ikke kan interagerer med. Der vises kun dette output:
C:\Devzone\Oracle\Middleware\jdk160_14_R27.6.5-32\bin\javaw.exe -client -classpath C:\DEVZONE\Shared\JDeveloperProjects\Kap7\classes kap7.Excersise01
Length of array:

Iflg. oracles egen tutorial skal jeg højre klikke på java filen og vælge run. Men hvordan kan jeg interagerer med min applikation???
Avatar billede arne_v Ekspert
26. marts 2010 - 14:03 #1
Jeg gaetter paa at du har oprettet den som forkert projekt type.

javaw.exe er til GUI applikation

din app er en console app
Avatar billede hellfishdk Nybegynder
02. april 2010 - 01:18 #2
Jeg fandt selv svaret den her gang: Man skal sætte Allow user input til true i Run Configuration.

http://blogs.oracle.com/shay/2008/02/enabling_user_input_when_runni.html