Avatar billede sokristi Nybegynder
19. juli 2001 - 17:37 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Optimering netværks adgang

Jeg mener at have læst (måske her omkring) at Win 2000 netværk/internet kan optimeres, bl.a. ved at pille i registry, især på et parameter, som vedrører \"timestamps\". Hvem ved noget om dette punkt eller andre punkter, som kan tune w2k netværk adgang.

Ved flere forskellige - gode - svar kan forventes flere point :-)
Avatar billede nopper Praktikant
19. juli 2001 - 17:50 #1
Er med på en lytter.
Avatar billede djeclemen Nybegynder
19. juli 2001 - 17:52 #2
nopper hvis du lytter med så behøver du ikke og skrive noget

Bare tryk udfør med en tom tekstbox
Avatar billede handmade Nybegynder
19. juli 2001 - 17:57 #3
Her har jeg fundet en tweak som virker effektivt, bl.a ved tildeling af mere RAM til netkortet samt en del andre reg.ændringer:
http://www.speedcorp.net/tweaks/
Avatar billede jelzin101 Praktikant
19. juli 2001 - 18:03 #4
en ting der hjælper lidt er at tilføje (eller ændre, hvis den findes):
hKey_Current_USER>>Software>>Microsoft>>Windows>>Internet Settings

en ny (eller ændre en dword værdi der hedder :
MaxConnectionsPerServer
med værdien 8 (decimalt)

Avatar billede tbrf Nybegynder
20. juli 2001 - 18:13 #5
Dette har virket på min pc: (hurtigere visning af mapper/filer på anden pc via netværk)
-----Cut & paste -----
Step 1. In Windows 2000, click Start, Run, type regedt32, and click OK.

Step 2. In the Registry Editor, navigate to the following branch:

HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Explorer/RemoteComputer/NameSpace.

Step 3. Under that branch, select the key

{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}

This key instructs Windows Explorer to search for Scheduled Tasks. If you wish, pull down the Registry menu and click Save Key to back up this value. Name the output file, say, Scheduled.reg, and you can easily restore the key if necessary.

Step 4. Delete the key and close the Registry Editor.

This change takes effect immediately and doesn\'t require a reboot, so you can determine how much it speeds up the process.
------cut & paste stop -----

Ellers kig på http://www.windows2000faq.com/
Avatar billede sokristi Nybegynder
25. juli 2001 - 13:29 #6
tbrf\'s løsning var lige den, jeg ledte efter.
handmade\'s vedrører cable/xDSL, og det var ikke liige den jeg var efter.
Den fra jelzin101 kendte jeg godt, og ved, at den ikke gi\'r så meget.
Lidt point til handmade og jelzin101 alligevel, fordi jeg ikke har formuleret mit spm så klart som jeg burde.
Avatar billede sokristi Nybegynder
25. juli 2001 - 13:31 #7
tbrf. Der gik lidt kuk i det her med pointgivningen. Der er lidt mere til dig her:
http://www.eksperten.dk/spm/92099