Avatar billede allanknudsen Nybegynder
21. marts 2010 - 06:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Strømadapter

Jeg ønsker at bruge min bærbare PC fra min båds strømforsyning - almindelige batterier, der oplades via bådens dieselmotor.

Min nuværende AC adapter 220v har output 16 volt 4,5A. Det er en IBM notebook.

Som jeg har læst med frem til har jeg har 2 muligheder:
1. Omforme bådens 12volt jævnstrøm til 220-230 v og herfra benytte min IBM AC adopter 220 v.

2. købe en strømadapter til notebook til cigerattænderen (jeg har sådan et udtag i båden)

Problemet med løsning nr. 2 er, at jeg kan ikke finde en strømadapter med et output på 16v og 4,5a. Og det er vel en forudsætning af output passer præcist til 16v og 4,5a.

Hvad kan anbefales?
På forhånd tak for svar.
Allan
Avatar billede DanielXavier Nybegynder
21. marts 2010 - 08:45 #1
Ja det er en forudsætning, da din computer ellers vil slukke under pres. Da jo hårdere den arbejder, jo mere bruger den. Og kan omformere ikke følge med, ja så går det galt.

Den nemmeste løsning, er at købe en 12 - 230 v omformer, på den blå avis. Så kan du også bruge den til alt andet..
21. marts 2010 - 09:52 #2
Avatar billede 220661 Ekspert
21. marts 2010 - 12:19 #3
Avatar billede allanknudsen Nybegynder
21. marts 2010 - 13:54 #4
Tak 220661.
Det er lige præcis en der passer til min PC.
Skriv lige svar, så jeg kan give point.
vh.
Allan
Avatar billede 220661 Ekspert
21. marts 2010 - 14:31 #5
Held og lykke med det. Her er svar
Avatar billede DanielXavier Nybegynder
21. marts 2010 - 15:33 #6
Det er da tosset at købe sådan en, du kan kun bruge den til din bærbar.
For samme pris kan du købe en, som du kan bruge til alt andet. f.eks. din mobil, en mini støvsuger, køleskab, og jeg ved ikke hvad...