Avatar billede Leoking Nybegynder
21. marts 2010 - 03:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

mysql_fetch_array(): fejlmelding

Har fået denne fejlmelding.

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource.

Koden:

<?php

    include('forbindelse.php');
$minQuery = "SELECT * FROM `uc` id=1";

$resultat=mysql_query($minQuery, $forbindelse);

while ($raekke=mysql_fetch_array($resultat)) {
echo "<table>";
echo "<tr><td>";
echo "<h5>Ny:</h5> ";
echo $raekke['nye'];
echo "<br /><br />";

Nogen der kan se fejlen ? ..
Avatar billede arne_v Ekspert
21. marts 2010 - 03:43 #1
$minQuery = "SELECT * FROM `uc` id=1";

->

$minQuery = "SELECT * FROM `uc` WHERE id=1";
Avatar billede arne_v Ekspert
21. marts 2010 - 03:43 #2
generelt vil du selv kune finde fejlen ved at bruge:

$resultat=mysql_query($minQuery, $forbindelse) or die(mysql_error());
21. marts 2010 - 06:33 #3
I foerste omgang slaar det mig at din query "SELECT * FROM `uc` id=1"; ikke har nogen WHERE.  Proev "$minQuery = "SELECT * FROM `uc`"; eller $minQuery = "SELECT * FROM `uc` WHERE id=1";
21. marts 2010 - 07:07 #4
leoking, jeg var ikke lige vaagen - du oprettede spoergsmaalet http://www.eksperten.dk/spm/904649#reply_7560433 hvor jeg (og andre) gav et indlaeg som du imidlertid ignorerede.  Kan jeg bede dig om at reagere, eller hvis det er lige meget nu, saa lukke spoergsmaalet?
Avatar billede Leoking Nybegynder
21. marts 2010 - 11:06 #5
Tak arne, virkede ! .

Kom med et svar ;D
Avatar billede arne_v Ekspert
21. marts 2010 - 14:20 #6
svar
24. marts 2010 - 21:37 #7
leoking, tak fordi du lukkede det spoergsmaal jeg bad dig om i #4.  Hvad saa med at lukke ogsaa dette spoergsmaal?  Du anerkender i #5 at have faaet en loesning paa problemet, saa spoergsmaalet er ikke laengere aktuelt og boer "ryddes op."  Ved at lukke spoergsmaalet staar det ikke laengere som aabent i min (og andres) liste af indlaeg.  Og rent faktisk skylder du et medlem (ikke mig) at afgive de points du lovede.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. april 2010 - 03:20 #8
leoking>

Du mangler lige at acceptere svaret.